Längtar efter hund!

L

L1nn

Jaa..
Just nu så verkar det som att en hund är det enda som saknas i mitt liv. Jag vet mycket väl att vi tydligen inte kan ha hund eftersom att vi har 2 katter som gaddar ihop sig och attackerar hundar.. Men man kan väl få önska?
Visst, vi har och en häst men... Vad ska man göra resten av tiden? :o
Jag längtar efter en hund som man kan ta längre rundor med i skogen.. Det är ju inte så kul att gå runt i skogen själv heller? :eek:
Så.. Har du några Bra tips till övertalningsmetoder och sätt att spara pengar på till en VÄLDIGT desperat "flicka"? :crazy:
Snälla?? :love: :love:

Sv: Längtar efter hund!

Kan du inte börja så smått som dagmatte? Leva UTAN hund är otänkbart, för mig i alla fall.

Kan du inte börja så smått som dagmatte? Leva UTAN hund är otänkbart, för mig i alla fall.

Njaa.. Mamma är redan skeptisk mot en hund och jag... Är nog inte så bra på att övertala :crazy:

erbjud dig att promenera andras hundar då? personligen skulle jag tycka att det vore superbra att ha tillgång till någon som kunde tänka sig att ta en promenad med mina hundar ibland.

oj, ja känner igen mej lite...

Jag vill oxå skaffa hund igen, suget efter en vovve är enormt och hade jag kunnat så hade jag köpt huind idag!:p
Men, jag vet att jag kommer skaffa en ras som kräver mycket och det har jag inte tid med just nu så då får man vänta.. Tyvärr.

Tyvärr har jag inte några bra tips. Men, börja spara och tänk att när du har lika mycket pengar (hälst mer) att lägga undan varje månad som det kostar att ha en hund (foder, träning, försäkring m.m) då kan du skaffa dej hund. Inköpskostnaden är ju inte den stora biten..

Lycka till!

erbjud dig att promenera andras hundar då? personligen skulle jag tycka att det vore superbra att ha tillgång till någon som kunde tänka sig att ta en promenad med mina hundar ibland.

Jodå.. Jag hade en granne vars hund jag gick ut med flera gånger per dag. :love: Vi fick ett speciellt band :love: Men så flyttade dom :cry: Och 2 av hundarna som finns kvar är ett äldre par som äger och tydligen ÄLSKAR att skälla ut "små barn".. :eek: :angel: Också finns det en skitfin hund kvar! Men dom är borta HELA dagarna och kommer inte tillbaka förrän halv 10 på kvällen & vad äre då för vits? :crazy:

Men testa att sätt upp en lapp på Ica eller dyl., för det kan väl inte finnas enbart tre hundar i ditt närområde?

Nääe.. Kanske inte.. MEn jag har då inte sett några fler men man får väl hoppas på det bästa *Hålla tummarna* :p :D

Det är så svåååårt.. Men jag saknar värkligen en hund just nu :(

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 834
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 752
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 761
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 675
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna