Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte små hästar under 165Jag är 177cm och väger nog mellan 50-53kg. Kan ha d-ponny och stora hästar som är över 165cm.
Jag tror säkert att din vikt är helt okej, längden funkar säkert men är kanske inte optimal vid hoppning. Lyssna på hästenEn connemara någonstans mellan 145-155 cm i mkh, för allsidig ridning 5-6 dagar i veckan. Mestadels uteritter, dressyr och markarbete, lite lättare hoppning någon gång i veckan/varannan vecka.
Vad tror ni om en 175 cm/70 kg ryttare på en sån? Jag rider 1-3 hästar dagligen och springer några gånger i veckan, så har med andra ord bra kroppskontroll och bra balans. Är en helt okej ryttare.
Lite lång är jag medveten om, men är också medveten om att connemaror ofta bär upp en hel del och att jag, längdmässigt, KAN rida d-ponnyer (och även mindre) utan problem med balansen. Det är med andra ord mest vikten jag tänker på.
Med dialog och vikt funkar en större c-ponny också. Köp det du vill ha. är du närmre 18 och vill tävla är det dock bättre med en stor häst.
Det var rättstavningsprogrammet som spelade mig ett spratt, synd att du inte lyckades inse det men vi har alla våra begåvningarJag kan ju hålla med om att de flesta problem går att lösa bara man pratar om dem... men jag tror inte att en urväxt ponny är ett problem som bäst löses så
Jag är 14 år så det är ju några år kvar som jag kan tävla D-ponnyMed dialog och vikt funkar en större c-ponny också. Köp det du vill ha. är du närmre 18 och vill tävla är det dock bättre med en stor häst.
Ja du inbillar dig.Jag köpte min ponny för 3 veckor sen ungefär, och nu i efterhand tycker jag att jag ser lite lång ut.. Jag har bra balans och är normalviktig, är 14 och 1,67 cm. Tycker ni att jag är för lång eller är det bara jag som inbillar mig? Har hoppning som intresse och ska tävla i det senare när hon har kondition till det om det har nån betydelse, ni ser oss på profilbilden. Hon är en liten D ponny
Eller så är man så osäker på sig själv för att man är rädd att det ska se fel ut. Räcker med ett påstående från någon stallkompis...Om man känner att man är för stor så är de troligtvis för du och hästen är i obalans
Om ,an seriell tråden så stämmer det inte, det verkar mest vara folk som definitivt inte är för stora som frågar.Om man känner att man är för stor så är de troligtvis för du och hästen är i obalans