Lämmna ungen ensam

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lämmna ungen ensam

Tack för tipset, men det är inte så att han inte gör något hemma alls, det är han som städar, dammsuger och skurar sitt rum, jag tycker inte om att tvinga honom att göra saker han inte vill.

Det enda som är svårt att få honom att göra är faktiskt att gå ner i tvättstugan, inte alltid men oftast.

CarolaLind skrev:
Jag ångrar mig att jag öppnade denna tråden[/B]

Jag med! :crazy: Jag får ont i magen när jag läser alla dessa ansvarslösa, omogna inlägg :eek:

Om du är så dålig så är du nog berättigad till hemtjänst.

Vilya skrev:
Men det är ju ändå föräldrarna som har ansvaret och inte grannen, personligen skulle jag aldrig lämna över ett så stort ansvar på någon annan så att den personen blir helt låst och inte kan göra något för att h*n får ta hand om mitt barn.

Undrar lite?
Barnet i fråga som det diskuteras om är 3 år eller hur?
Du säger att du aldrig skulle lämna ett så stort ansvar på någon annan som då blir helt låst.....

Barnvakt, hallå??? Hur många har inte det när barnen är i den åldern och det verkade ju den hära grannen vara ju, eller?!

Och om barnet är känner grannen väl så är det väl lika okej som att lämna det till mormor eller liknande....

Och min syster dotter blir ej lycklig om hon ej får vara i bollhavet på IKEA...är 4 år.
Mamma mia ;)

Grannen var inte barnvakt! Grannen var hemma hos sig, i lägenheten bredvid "bara en dörr bort".

Har du egna barn? Att ha barnvakt är för mig ngt helt annat (och ngt jag gärna tillämpar, absolut), men för dig kanske grannen i dörren bredvid räknas som BARNVAKT :eek:.

ainasoja skrev:
Om det bara vore så enkelt för mig som det är för dig, jag orkar inte ens bära ner tvätten själv :smirk: och det beror inte på lathet.

Det tolkar jag som att du har en sjukdom el annat.

ainasoja skrev:
Nej men då borde ju du veta att det är svårt att bära ner ett barn och en tvättpåse samtidigt då ;) jag är inte heller frisk. [/B]

Och här... :smirk:

Lånar knapp...
Tänk om det händer grannen något????
Vem vet då att denna "passar" en treåring i grannlgh?????

:crazy: :confused:

ainasoja skrev:
Det finns 2 killar på våran gård som är tvillingar som lämnas vind för våg och dom är bara 6 år. Deras föräldrar åker till och med iväg och storhandlar och lämnar ungarna ute på gården och låser ytterdörren, hur är man funtad då?

Va???? :eek:

CarolaLind skrev:
Ja? Är man förälder så är man. Man kan väl inte sluta funka för det?

Så du menar på fullaste allvar att "Ainasonja" ska bära/tvinga ner sitt barn i tvättstugan istället för att låta honom kolla på tex film i 10min??? :eek: När han är 5år! Herregud nu får du väl ge dig!!! :mad:
Hur gör du när du ska duscha? Tar du med ungen in i duschen, för GUUUUD tänk vad som kan hända under tiden...... Jisses!

Har en son på 7mån så att lämna eller att inte lämna ensam har inte varit aktuellt.. ;) Men att lämna en 5åring en liten stund då man går till tvättstugan är väl inget att orda om..Det är en helt annan sak att lämna en 3åring och åka till stallet :eek: .Vad jag förstod så gällde det inte några 5 minuter (det är för mig oxså helt uteslutet). Syrrans 3åriga dotter är jätte "redig" men skulle för allt i livet inte lämna henne ensam hemma :o . Dom är ju bara barn o kan inte resonera som vi vuxna. Hörde talas om en 10åring (tror han var tio eller äldre) som under lek råkade "hänga sig" på ett badrocksskärp (han klarade sig som tur är). Så vad som hellst kan ju hända när en 3åring är ensam. Nu kan man ju inte "övervaka" sina barn jämt men det är vårat ansvar att se till att dom har en så trygg o säker tillvaro som det bara går.

MissX skrev:
Det tolkar jag som att du har en sjukdom el annat.

Ja jag har en sjukdom och nåt annat men att få hemhjälp är inte lätt och jag har inte ork ( hur dumt det än låter ) att ta tag i det.

Jag orkar inte rabbla upp allt jag har och den som är intresserad av det kan lätt ta reda på det genom att söka på Buke.

Vi har två barn den stora snart 10 år och lilla drygt 3år. Min stora pojk brukar vara hemma själv när jag åker upp till stallet men jag har alltid mob. med och brukar ringa en gång för att kolla hur det går.
Lillasyster får snällt följa med mamma och mocka skit!
Det händer även att han stannar hemma när vi handlar dock inte när man vet att man ska handla mkt. och att det kan dra ut på tiden.
Är kanske lite av en hönsmamma men vill ju bara mina barns bästa.
Skulle personligen aldrig få för mig att gå ifrån en tre åring från en lekpark eller dyl. :mad: tänk på allt som man läser i tidningar!!! :eek: :eek: Skulle aldrig förlåta mig om ngt. skulle hända mina barn pga. min oaktsamhet!

*knapplån*

Att en 5 åring är hemma medans man går ner till tvättstugan är väl inte så mycket att säga om. Fast att lämna en 3 åring ensam hemma och åka till stallet är :confused: :confused:. Hur fan tänker man då? Eller man tänker kanske inte.

ainasoja skrev:
Ja jag har en sjukdom och nåt annat men att få hemhjälp är inte lätt och jag har inte ork ( hur dumt det än låter ) att ta tag i det.

Jag orkar inte rabbla upp allt jag har och den som är intresserad av det kan lätt ta reda på det genom att söka på Buke.

Nädå, jag misstror dig inte :smirk:

Det jag reagerar mot är offer-rollen som du tagit på dig "kan inte..." handlar ju (såsom jag läser det) om "vill inte".

Det finns många, många som har besvärliga sjukdomar och andra problem, men det finns alltid lösningar - för den som vill :cool:

Åtminstone i Sverige.

Nä nu får du ge dig, jag klarar inte av att ta ner tvätten och ungen till tvättstugan samtidigt oavsett hur jävla mycket vilja jag skulle besitta!

Försök själv att ta dig ner med två kryckor, tvätt och barn för 2 trappor! Återkom när du lyckats och berätta hur du höll barnet, tvätten och kryckorna samtidigt!

Jag orkar inte bråka om hemtjänst mera, förra gången så fick jag svaret:

- Jamen du som är så ung har du inga bekanta som kan hjälpa dig istället dessutom så dör man inte av lite skit i hörnen.

Och ang om att du inte misstror mig tror jag inte ett skit på!

Som många andra måste jag säga att det är en väldig skillnad på att lämna en treåring ensam hemma och åka till stallet och lämna en femåring medans man går till tvättstugan...

Nu har jag en treåring och vet hur fort saker och ting kan hända, en del har hört vad mitt lilla troll har lyckats med på några sekunder när jag har vänt ryggen till, en femåring har förhoppningsvis hunnit lära sig en hel del mer om vad som är farligt och inte...

Men jag är säker oansvarig jag oxå för jag låter elin sitta själv och titta på barnprogram medans jag försöker jobba/byta blöjer på lillebror/slänga i en tvättmaskin/diskmaskin osv... Hon har även varit utanför i trädgården själv medans jag håller på i köket men då kollar jag nästan varje minut att jag ser henne annars går jag och kollar...

Ang hemtjänst så är det extremt svårt att få, vi har en bekant som pga olika omständigheter inte har någon som helst stryka i handleden, hon kan alltså inte fylla upp ett vattenglas fullt för då orkar hon inte hålla det, hon blev av med sin hemtjänst för de ansåg att hennes barn på 8 och 10 år kunde hjälpa till istället...

Senast ändrad:

Så nu när jag lungnat ner mig så ska jag berätta hur det är Missx :)

Jag har MS och min vänstra sida av min kropp har åkt på 3 skov vilket självklart lämnat ganska mycket ärrvävnad i mitt CNS, detta gör att min motorik, styrka och känsla är starkt förändrad i vänster kroppshalva. Jag har problem att gå och jag har problem med balansen, jag ser ut som ett fyllo ibland när jag går även om det är plant underlag.

Jag har också ett plack som sitter i bröstryggen i höjd med kota L5 och L6 som retar omgivande vävnad och som gör att bröstryggen låser sig.

I början av augusti åkte jag på ett skov som gjorde att jag fick känselförändringar i hela vänster kroppshalva och fick en dunderkur kortison att äta, detta resulterade i att jag fick ta ambulans in akut pga smärtor i höfterna och jag har sedan dess problem med höger höft vilket gör att jag går med kryckor, att få vänster armen att hänga med den övriga kroppen är inte lätt med en krycka i handen.

Sedan har jag även kronsikt smärtsyndrom vilket gör att jag inte delar in dagarna ens i bra dagar och dåliga dagar utan det är dagar med mer eller mindre Doloxen som existerar i min värld.

Jag har även neurogena smärtor från mitt skelett och då främst i armar och ben, jag har även en disk som trycker på nervroten i ländryggen som vissa dagar gör jävligt ont. Jag har även fel på min högra fot som gör att jag snedbelastar hela kroppen, men det går inte att operera så jag kan inte göra så mycket åt det än att ha inlägg i skorna.

Så det handlar inte om "jag vill inte" i mitt fall, jag KAN INTE hur mycket jag än vill, hade jag inte haft viljan så hade jag inte ens stått upp och kunnat gå i dagens läge, så att jag enligt dig har tagit på mig nån offer roll är bara Bull Shit.

Jag vill inte lämna min son ensam hemma även om jag bara ska bort 10 minuter men ibland så måste jag för jag kan inte slänga han över axeln och bära med honom hur mycket jag än önskar.

Men jag kan inte skita i att ta upp tvätten eller att handla bara för att jag inte får med honom, sånt måste skötas ändå, hur sjuk jag än är så tar jag ALLTID hand om min son.

Är det något med du vill veta är det bara att fråga men snälla du kom inte och säg att jag saknar vilja engång till är du gullig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 870
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Under första halvåret 2018 hade jag ingen närmare kontakt med någon häst en enda gång. Inte heller längtade jag efter det. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 279
Senast: kolblakkur
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 533
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama