Sv: Lämmna ungen ensam
Så nu när jag lungnat ner mig så ska jag berätta hur det är Missx
Jag har MS och min vänstra sida av min kropp har åkt på 3 skov vilket självklart lämnat ganska mycket ärrvävnad i mitt CNS, detta gör att min motorik, styrka och känsla är starkt förändrad i vänster kroppshalva. Jag har problem att gå och jag har problem med balansen, jag ser ut som ett fyllo ibland när jag går även om det är plant underlag.
Jag har också ett plack som sitter i bröstryggen i höjd med kota L5 och L6 som retar omgivande vävnad och som gör att bröstryggen låser sig.
I början av augusti åkte jag på ett skov som gjorde att jag fick känselförändringar i hela vänster kroppshalva och fick en dunderkur kortison att äta, detta resulterade i att jag fick ta ambulans in akut pga smärtor i höfterna och jag har sedan dess problem med höger höft vilket gör att jag går med kryckor, att få vänster armen att hänga med den övriga kroppen är inte lätt med en krycka i handen.
Sedan har jag även kronsikt smärtsyndrom vilket gör att jag inte delar in dagarna ens i bra dagar och dåliga dagar utan det är dagar med mer eller mindre Doloxen som existerar i min värld.
Jag har även neurogena smärtor från mitt skelett och då främst i armar och ben, jag har även en disk som trycker på nervroten i ländryggen som vissa dagar gör jävligt ont. Jag har även fel på min högra fot som gör att jag snedbelastar hela kroppen, men det går inte att operera så jag kan inte göra så mycket åt det än att ha inlägg i skorna.
Så det handlar inte om "jag vill inte" i mitt fall, jag KAN INTE hur mycket jag än vill, hade jag inte haft viljan så hade jag inte ens stått upp och kunnat gå i dagens läge, så att jag enligt dig har tagit på mig nån offer roll är bara Bull Shit.
Jag vill inte lämna min son ensam hemma även om jag bara ska bort 10 minuter men ibland så måste jag för jag kan inte slänga han över axeln och bära med honom hur mycket jag än önskar.
Men jag kan inte skita i att ta upp tvätten eller att handla bara för att jag inte får med honom, sånt måste skötas ändå, hur sjuk jag än är så tar jag ALLTID hand om min son.
Är det något med du vill veta är det bara att fråga men snälla du kom inte och säg att jag saknar vilja engång till är du gullig.