Sv: Lämmna ungen ensam
Ja, inte vet jagCarolaLind skrev:Vad är det jag inte förstår?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, inte vet jagCarolaLind skrev:Vad är det jag inte förstår?
Scilla skrev:Men frågan är då hur kan man ha full koll om man inte är i samma lägenhet (hon har ju aldrig skrivit det)?
Jag utgår iaf från hennes inlägg att grannen var i sin lägenhet hela tiden och att ungen kunde gå över om han ville.
CarolaLind skrev:Menar du på allvar att jag ska behöva berätta för dig vad som kan hända ditt barn under de minuterna?
Skrämmande.
Scilla skrev:Varför ens kalkylera i hur stora riskerna är.. när det händer så händer det.. och det är inget man ens ska väga in för att lämna ett sådant litet barn ensamt.
Du verkar ju ändå inte ha något emot att lämna ett barn ensamt när du lägger in sådana meningar... i samma andetag som du säger att du har emot det
Scilla skrev:Tvinga?
Kan du inte göra honom delaktig i hemmet och få honom att vilja hjälpa till?
Han kan väl bära en liten påse själv med tvätt och hälla i tvättmedel i tvättmaskinen brukar barn tycka är kul..
ainasoja skrev:Nästa gång jag ska tvätta så ska jag tvinga sonen att gå med mig ner, fast jag kommer nog att bli tvungen att bära ner en vilt skrikande och sparkande 5 åring på 26 kilo och en nästintill lika tung tvättpåse så att inget händer honom när han är hemma ensam.
Scilla skrev:Se mitt andra svar om vad en treåring svarar om du frågar...
Det märks att du inte har några barn själv... jag kan iaf hoppas att det är därför du svarar som du gör...
Min dotter är 2 år och just nu standar svaret "kan själv.." men inte betyder det att jag lämnar henne ensam utan uppsikt.. jag håller mig i bakgrunden och låter henne göra saker själv men jag finns där hela tiden om något skulle hända.
CarolaLind skrev:Ja? Är man förälder så är man. Man kan väl inte sluta funka för det?
ainasoja skrev:Om det bara vore så enkelt för mig som det är för dig, jag orkar inte ens bära ner tvätten själv :smirk: och det beror inte på lathet.