Lägg in dina bilder på dina smådjur :)

Sv: Lägg in dina bilder på dina smådjur :)

Hjälp va sööta!!:love::love: VILL HA; VILL HA!!:love::love: :d

Ja skulle vilja ha en! :love: Finns dom i vanliga "husdjursbutiker"?:rofl: Vad kostar dom? Lägger de ägg eller föder de levande ungar?(dum fråga):o Om de lägger ägg kan dom göra det helt ensam utan någon partner??:d Snälla sätt in fler bilder av dem!:bow:

Ja skulle vilja ha en! :love: Finns dom i vanliga "husdjursbutiker"?:rofl: Vad kostar dom? Lägger de ägg eller föder de levande ungar?(dum fråga):o Om de lägger ägg kan dom göra det helt ensam utan någon partner??:d Snälla sätt in fler bilder av dem!:bow:

Salamandrar finns ju i nästan alla djuraffärer, men just Gulbukssalamander som jag har kan man få leta lite efter, men är inte omöjliga att få tag i. Ofta kan man ju fråga djuraffärerna om de kan beställa in några. Sen finns det ju Eldbukssalamandrar också men de vill egentligen ha svalare temperatur än rumstemperatur (men det brukar zoohandlarna strunta i) och är mindre än gulbukarna.
Köpte mina för 70 kr st. :) De lägger ägg men jag hinner aldrig se dem för salamandrarna äter upp dem nästan omedelbart. :eek::p De behöver en partner som kan befrukta äggen.

Lägger in en till bild på Knut:
KopiaavKopiaavP61889291.jpg

du har ju agda, arnold & Knut...:love: är alla flickor? :p :banana::bump::banana::bump:

Min baby Alfons:
14976955.jpg

Och lilla Strimlan, som numera är mamma. Måste lägga in bilder på dom söta bäbisarna här snart..
17611512.jpg

Är det att direkt äggen kommer ut äter hon upp dem?? :eek: är äggem slemmiga el. skarpa? :confused: Tack för att du lägger upp bilder av dem! ;):bow:

Är det att direkt äggen kommer ut äter hon upp dem?? :eek: är äggem slemmiga el. skarpa? :confused: Tack för att du lägger upp bilder av dem! ;):bow:
Jag har aldrig sett när hon äter upp äggen utan har bara vetat att hon lagt dem (gått från tjock till smal) plus att ett litet kommit undan. Äggen ser ut ungefär som grodägg, dvs geléaktiga, genomskinliga med svarta prickar i mitten (outvecklat yngel). :)

Här är våran förra kanin Kolan,när han är i en box och springer av sig,fast här tar han paus! Han blev 8 år,sen tog vi bort honom pga knölar!
18559097.jpg

Jag har aldrig sett när hon äter upp äggen utan har bara vetat att hon lagt dem (gått från tjock till smal) plus att ett litet kommit undan. Äggen ser ut ungefär som grodägg, dvs geléaktiga, genomskinliga med svarta prickar i mitten (outvecklat yngel). :)

Det skulle ju vara hur coolt som helst om man skulle ha ett sånt ägg!! :love::love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 035
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 113
Senast: verser
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 695
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar