Laga symaskin?

Jag vet inte, det var dottern som sa att den inte funkade 🙈 Hon kommer hem i helgen sĂ„ vi fĂ„r nog ta fram den ur förrĂ„det och kolla.
 
Har precis reparerat min gröna.
Jag gick den efter min farmor, nĂ€t jag var 12 och har anvĂ€nt den i snart 28 Ă„r, farmor hade haft den sedan den var ny - sĂ„ den nĂ€rmar sig 60 Ă„r i tjĂ€nst 🎉

Det en allmÀn service, fix av trasig kÄpa, lagade/bytte ut nÄgra beslag/trÄdlöpare och lagade pedalen (som fÄtt spunk och fick maskinen att rusa).

Det gick pÄ totalt 2 100 kr.
850:- var servicen,
850:- var för reparationerna
400:- var för trÄdlöparen.

För min del Ă€r det helt klart vĂ€rt att reparera och serva den. Hade en modernare symaskin ocksĂ„ tidigare, men den gröna Ă€r helt klart bĂ€ttre, sĂ„ jag sĂ„lde den nya och behöll den gamla 😀.

SÄ jag sÀllar mig till kören, begÀr ett kostnadsförslag, och utgÄ frÄn det.

Är vĂ€ldigt nö
 
Laga helt klart! Finns inga maskiner idag som Àr lika bra. Jag sörjer att vi inte har nÄgon symaskinsreparatör hÀr lÀngre sÄ nÀr min gamla dog insÄg jag att det skulle bli alldeles för dyrt att reparera eftersom bara frakten till och frÄn reparatören skulle bli helt orimligt dyr och dÄ visste jag ju inte ens vad som var fel eller om det ens gick att laga den... Jag Àr nöjd med min nya med men ibland behöver jag kunna sy i jÀttetjockt tyg och dÄ önskar jag att min gamla funnits med mig.
 

Liknande trÄdar

Fordon Hej, Ja som rubriken sĂ€ger - nĂ€r ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 frĂ„n 2015 som har gĂ„tt 13’ mil, jag har Ă€gt den 3 Ă„r. Rullat pĂ„...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 608
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nÀsta Är försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dÄlig pÄ att hÄlla koll pÄ min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 676
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För lÀngesen gick undertecknad in pÄ en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tÀnka sÄ mycket pÄ pengar pÄ den tiden...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. VÀldigt lÄngt inlÀgg, dÄ jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig sjÀlv ocksÄ ;) Jag Àr i 30-Ärs Älder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels frĂ„ga
  • Kattbilder #9

HĂ€strelaterat

  • TriangelmĂ€rkt hĂ€st i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp