Det kommer saker i vågor vid olika miltal.
Men fram till 15 000 mil så är det nästan bara förslitning som går att förutse som inträffar.
Bromsar och i förekommande fall byte av kamrem och sådant.
Sedan så blir det mer spännande.
Strax före 20 000 mil så kan det komma litet hjullager och drivknutar/drivaxlar, en och annan bromsskiva och litet annat jox.
Efter 20 000 mil så kommer sedan allt som inte riktigt håller måttet på bilen. Klena konstruktioner som koppling och växellåda eller delar på den enskilda individen som inte var riktigt
.
Där hamnar vevhusventilationer som sätter igen, hjullager och andra lager som skär. T.ex. på plasthjulet som apparatremmen löper emot.
Om man tar sig igenom 20 000 mil så brukar det sedan vara ganska så lugnt till 30 000 mil där allt som inte har evighetskvalitet går sönder. Fönsterhissar, AC och annat brukar ge upp här.
Efter väggen av trassel vid 30 000 mil så verkar det sedan tuffa på till ungefär 45 000 mil och där blir det litet svårare. Men så långt kommer bara de riktiga kvalitetsbilarna.