Kvinnor anställda inom kommunen förbjuds att visa hud.

Vi hade en kille som kom i knälånga shorts (snygga) men han fick åka hem och byta. En arbetsplats som bara innebär kundkontakter. Vi fick tillsägelse att inte ha t-shitrs med reklam, sen kom uniform nåt år senare. Tack och lov. Men den var alldeles för varm tyvärr

Intressant. Jag tycker ofta det på arbetsplatser snarare varit tvärtom- att kvinnor får vara mer avklädda än män.
Dvs ofta anses det vara okej att kvinnor har kjol, linne etc
Det beror nog på vart man jobbar, men handlar väl mer om att arbetsplatsen har en ganska smal dresscode som handlar om antingen uniform eller typ kostym/dräkt?

Det beror nog på vart man jobbar, men handlar väl mer om att arbetsplatsen har en ganska smal dresscode som handlar om antingen uniform eller typ kostym/dräkt?
Nej inte på de ställen jag tänker på. Det var blandat. Allt från jeans och t-shirt till kostym.
Jag har snarare sett det som kvinnor har större utrymme än män gällande kläder. Och kvinnor tillåts komma i linne på vissa arbetsplatser där man samtidigt säger nej till att män gör det.

Jag skulle inte tacka nej till lite direktiv åtminstone, under praktiken nyligen så var jag rätt osäker på vad för kläder jag kunde ha eller inte. Vågade inte ta på mig ett par mjukisbyxor förrän efter att ha sett en annan ha det :o
Och linnen, jag har inte ens tänkt på att de kanske skulle inte vara tillåtna. Men vad räknas som för små linnen? Jag har ju massor av linnen i min garderob :o

/Ung och dum :angel:

Jag skulle inte tacka nej till lite direktiv åtminstone, under praktiken nyligen så var jag rätt osäker på vad för kläder jag kunde ha eller inte. Vågade inte ta på mig ett par mjukisbyxor förrän efter att ha sett en annan ha det :o
Och linnen, jag har inte ens tänkt på att de kanske skulle inte vara tillåtna. Men vad räknas som för små linnen? Jag har ju massor av linnen i min garderob :o

I en sådan situation hade jag gått på chefen/arbetsledaren och frågat om det fanns några regler för hur man skulle klä sig.

I en sådan situation hade jag gått på chefen/arbetsledaren och frågat om det fanns några regler för hur man skulle klä sig.
Jag gjorde inte det då pga jag inte ville riskera att jag inte fick ha de varmaste byxorna jag har under vintern :angel::p

Obs, är arbetslös nu. Men inte av den anledningen ... hoppas jag :cautious::p

Men kan kanske passa på att fråga här nu - när man har uniform, behöver man inte tvätta den typ ett par gånger i veckan åtminstone? Fast så mycket tvätt hinner man ju inte samla på sig så att man kan tvätta med full tvättmaskin varje gång, handtvättar ni då? :confused:

/Ung och dum som undrar hur man håller sig fräsch annars O_o

(:eek: <- dum smiley som inte går bort)

Linne har jag på stranden :up:

Men kan kanske passa på att fråga här nu - när man har uniform, behöver man inte tvätta den typ ett par gånger i veckan åtminstone? Fast så mycket tvätt hinner man ju inte samla på sig så att man kan tvätta med full tvättmaskin varje gång, handtvättar ni då? :confused:

Jag hade två-tre uppsättningar skjortor när jag jobbade på ICA och man fick tvättmedel därifrån. Eftersom jag inte var fast anställd hade jag egna byxor vilket verkligen inte var ett problem för mig, de hade jätteobekväma brallor. De fast anställda hade minst två par byxor så de hade alltid rena att ta till. Att få till en full tvättmaskin var inga problem.

Vi hade hur många skjortor som helst, långa och korta ärmar. Flera par byxor fast jag tog egna i samma färg. Tvättmaskin var det minsta problemet.

Fem skjortor = tvätt en gång i veckan.

Byxorna håller sig fräschare. Kör man buss sitter man på sin egen handduk på sommaren :D

Har fem-ish av den piké jag använder mest, sedan några stycken av skjortor eller andra pikéer som inte används så ofta. (Olika beroende på tjänst.) De fem brukar inte ta slut innan jag tvättar igen. Har nu bara ett par byxor dock, men får plocka ut fler. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka