Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror nog på vart man jobbar, men handlar väl mer om att arbetsplatsen har en ganska smal dresscode som handlar om antingen uniform eller typ kostym/dräkt?Intressant. Jag tycker ofta det på arbetsplatser snarare varit tvärtom- att kvinnor får vara mer avklädda än män.
Dvs ofta anses det vara okej att kvinnor har kjol, linne etc
Nej inte på de ställen jag tänker på. Det var blandat. Allt från jeans och t-shirt till kostym.Det beror nog på vart man jobbar, men handlar väl mer om att arbetsplatsen har en ganska smal dresscode som handlar om antingen uniform eller typ kostym/dräkt?
Jag skulle inte tacka nej till lite direktiv åtminstone, under praktiken nyligen så var jag rätt osäker på vad för kläder jag kunde ha eller inte. Vågade inte ta på mig ett par mjukisbyxor förrän efter att ha sett en annan ha det
Och linnen, jag har inte ens tänkt på att de kanske skulle inte vara tillåtna. Men vad räknas som för små linnen? Jag har ju massor av linnen i min garderob
/Ung och dum
Jag gjorde inte det då pga jag inte ville riskera att jag inte fick ha de varmaste byxorna jag har under vinternI en sådan situation hade jag gått på chefen/arbetsledaren och frågat om det fanns några regler för hur man skulle klä sig.
Linne har jag på strandenJag skulle inte tacka nej till lite direktiv åtminstone, under praktiken nyligen så var jag rätt osäker på vad för kläder jag kunde ha eller inte. Vågade inte ta på mig ett par mjukisbyxor förrän efter att ha sett en annan ha det
Och linnen, jag har inte ens tänkt på att de kanske skulle inte vara tillåtna. Men vad räknas som för små linnen? Jag har ju massor av linnen i min garderob
/Ung och dum
Äh men det finns väl jättemycket snygga och stilrena linnen som funkar på jobbet?Linne har jag på stranden
Det ser avklätt ut. Det finns vissa oskrivna regler och linnen är väl en sån sak som hamnar lite på gränsen.Äh men det finns väl jättemycket snygga och stilrena linnen som funkar på jobbet?
Eller vad skulle problemet vara med att axlarna syns?
Men kan kanske passa på att fråga här nu - när man har uniform, behöver man inte tvätta den typ ett par gånger i veckan åtminstone? Fast så mycket tvätt hinner man ju inte samla på sig så att man kan tvätta med full tvättmaskin varje gång, handtvättar ni då?
/Ung och dum som undrar hur man håller sig fräsch annars
( <- dum smiley som inte går bort)
Uniform är det bästa som finns.
Fast den går också att bära på olika vis...
Ohja västen, tänkte inte påde
Som tex korta kjolen så den knappt täcker rumpan.
Eller bara köra med väst utan något inunder.
Uppfinningsrikedomen är stor
Ha ha ha! Jag bär min uniform med stolthet och glädje. Men den finns kollegor som ibland har varit lite väl kreativaHm, de där förslagen kom väldigt snabbt från dig, vad har du på dig när du jobbar egentligen? Eller inte på dig då...
Men kan kanske passa på att fråga här nu - när man har uniform, behöver man inte tvätta den typ ett par gånger i veckan åtminstone? Fast så mycket tvätt hinner man ju inte samla på sig så att man kan tvätta med full tvättmaskin varje gång, handtvättar ni då?