Kvinna ihjäl biten av pitbull.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kvinna ihjäl biten av pitbull.

Skulle gärna vilja se dig få in ett enda rätt skott i pannan på en sådan hund i en sådan situation på första försöket.
Klart att dom är utbildade och bör klara av sånt, men om du missade det helt och hållet så var det en människa med i bilden, kvinnan som höll i hunden!
Om det är så att polisen inte kunde få in ett rätt skott för kvinnans egen säkerhet så var dom tvungna att skada den Först och sedan ta död på den. Olyckligtvis så smet hunden, skadad eller ej-det vet vi inte.

Sant, hundar som blivit dåliga genom fel avel av onkunniga stupida människor.

/ägare av PB.

och det lyser igenom ännu mera av det jag såg i helgen. var på marknad i södra sverige. var en marknad där man kan hyra ett bord och sälja det man inte vill ha kvar. efter ett tag komemr jag fram till en kille (behöver inte ens nämna vilken sorts kille) som står och säljer 5 veckor gamla APBT valpar :eek::eek::eek:

varför är vissa pitar som dom är? :grin: inte konstigt med en sådan start i livet att tas från mamman så tidigt och sen säljas till fula typer på en marknad och säljs garanterat som statushund och till kamp. på skylten stod det "tjäna pengar på din hund, vassa valpar till salu". :crazy: kan ju säga att det blev en polisanmälan som står höga tider till :crazy:

Skulle gärna vilja se dig få in ett enda rätt skott i pannan på en sådan hund i en sådan situation på första försöket.
Klart att dom är utbildade och bör klara av sånt, men om du missade det helt och hållet så var det en människa med i bilden, kvinnan som höll i hunden!
Om det är så att polisen inte kunde få in ett rätt skott för kvinnans egen säkerhet så var dom tvungna att skada den Först och sedan ta död på den. Olyckligtvis så smet hunden, skadad eller ej-det vet vi inte.

men nu talar jag om hunden i sverige.. :grin:

altså, dom är tre stycken, medans den ena blir biten valsar den andra omkring som om han vore full. :crazy:
Och farligt att ta en tumme in i ögat, då släpper nog hunden, de försökte ju dra den i öronen vid ett tillfälle såg det ut som. :crazy:
Tre vuxna karlar ska väl kunna hålla en hund?

jag skulle gärna vilja se varför hunden blev som den blev med.

Det var två män och en kvinna av det jag såg...?

Det såg även ut som att den första mannen blev svårt biten i händerna, dom var helt blodiga. Vore jag han så skulle jag nog vara i chocktillstånd och inte fan gå fram till hunden igen-även om den hålls fast av andra. Så jag gissar nog att första mannen var i chocktillstånd snarare än full.

Att dom drog i öronen och petade hunden i ögonen är nog inte så konstigt, i en sådan situation tror jag att man gör Allt för att få bort hunden.

Men står det inte i forumreglerna att man inte ska starta flera trådar i samma ämne? Du kan ju hålla dig till de trådar som redan finns?

men nu talar jag om hunden i sverige.. :grin:

Jag trodde vi snackade om hunden på filmen ifrån Ryssland?:confused:

Du kan stoppa upp den där smirken någonstans för du har Ingen som helst anledning att smirka, det är ditt eget fel om du inte gör dig förstådd!:cool:

men han komenterar inte när det är rottweilers som gått ihop och dödat barn :grin: då är han som bortflugen från buke... men tynade pitbulls och amstaffar ska det hackas på i all oändlighet. han är nog sponsrad av kvällstidningarna

Vilket första klass BS jag har skrivit 4trådar om just exakt såna här incidenter.Det var innan servern vart hackad o alla trådar försvann. Dock inte nån de senaste tiden för jag har inte hittat dom först eller inte sett dom. Sticker ADLRIG under stolen om Rottweiler är kapabla till. Sagt det förut också att Rottweiler inte är en lämplig hund för nybörjare eller som familjehundar som inte har exakt den tiden som behövs åt dom.

Så du kan ju lägga ner det snacket direkt för det är ren osanning du kör med.

Vad har du med det o göra då`?

Sköt du dit så sköt jag mitt ja.

Ursäkta? Du tycker inte det blir tjatigt med tråd på tråd om samma sak? Jag skiter i vilket, men när du i tråd efter tråd gnäller på folk som inte har hittat sökfunktionen än så tycker man att du kanske kunde föregå som ett gott exempel?

Skiter för övrigt fullständigt i att du hatar rasen, jag förstår inte heller varför man ska ha en sån.

Eh? Sedan när är pitbulls avlade till att bita människor?

Så fort det dyker upp nån tråd om sk kamphundar som attackerat människor så är det alltid någon som påpekar att de inte är avlade för att bita människor. Vilket i mina ögon är en konstig kommentar, för det finns väl ingen hundras öht som är avlade för att bita människor? Och oavsett om de sk kamphundarna inte är avlade för att bita människor, så händer det ju trots allt att de gör det och ganska ofta också. Mitt svar till PIRU var fullt av ironi och jag hoppas det framgick.

Jag trodde vi snackade om hunden på filmen ifrån Ryssland?:confused:

Du kan stoppa upp den där smirken någonstans för du har Ingen som helst anledning att smirka, det är ditt eget fel om du inte gör dig förstådd!:cool:

:rofl::rofl::rofl: öm tå? varför bli så grinig :cool:

men han komenterar inte när det är rottweilers som gått ihop och dödat barn :grin: då är han som bortflugen från buke... men tynade pitbulls och amstaffar ska det hackas på i all oändlighet. han är nog sponsrad av kvällstidningarna

Jo, han brukar göra det, men selektivt minne och selektiv läsning gör att detta ofta glöms bort..

Speciellt med tanke på att det oftast är pb/pb-korsningar som faktiskt är inblandade i dylika händelser och inte alls i samma utsträckning andra raser..

Vilket första klass BS jag har skrivit 4trådar om just exakt såna här incidenter.Det var innan servern vart hackad o alla trådar försvann. Dock inte nån de senaste tiden för jag har inte hittat dom först eller inte sett dom. Sticker ADLRIG under stolen om Rottweiler är kapabla till. Sagt det förut också att Rottweiler inte är en lämplig hund för nybörjare eller som familjehundar som inte har exakt den tiden som behövs åt dom.

Så du kan ju lägga ner det snacket direkt för det är ren osanning du kör med.

det är väl sanning det precis är - jag hittar ju inte direkt på att du älskar att såga alla kamplikande terriers..

Ursäkta? Du tycker inte det blir tjatigt med tråd på tråd om samma sak? Jag skiter i vilket, men när du i tråd efter tråd gnäller på folk som inte har hittat sökfunktionen än så tycker man att du kanske kunde föregå som ett gott exempel?

Nej tycker inte det är tjatigt med såna här trådar.
Skillnad är det på blandrastrådar o.s.v. Men såna här saker måste man lyfta för folk ska inse vilket problem dom faktiskt är och hur viktigt det är att vi faktiskt får till nåt system som kräver hårdare regler för o äga skarpare raser inte bara PB utan även ex Schäfer ,Rottweiler o.s.v. Jag har ju faktiskt gjort ett lämplighets test med mina hundar för o ens få starta en tävling med dom.
Där tittar man på att man kan föra sin hund på plan alltså lite basic lydnad sen ett miljö del inne istan där man möter joggare, cyklister andra hundar. Man sätter upp hunden går därifrån får se hur han reder samma situationer utan förare.
Nåt sånt är enkelt o anordna o enkelt o göra för alla som äger såna raser. Sen behöver det inte se ut exakt som BH-provet gör men åt det hållet.
Just därför en ny tråd för varje sak så såg jag på att jag starta en nytråd.

det är väl sanning det precis är - jag hittar ju inte direkt på att du älskar att såga alla kamplikande terriers..

Staffar gillar jag det vet flera på forumet. Skulle jag ha en mindre hund skulle jag ha själv en staffe. Gillar dom för sitt utseende samt att deras kamp inte är övderdrivet stor utan så det är hanterbart.

Så än en gång har du fel :grin:

Tänk att det mesta tjafset i tråden blev om något helt annat än vad jag trodde :eek: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 116
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 757
Senast: fixi
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 473
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 310
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31