Kür musik!?

Julienne

Trådstartare
Jag har alltid suttit och funderat när man hör en bra låt om den skulle passa till Kür, ha aldrig kommit så långt som att göra ett program men det skulle vara riktigt kul!

Nu tänkte jag höra med er andra, har ni några låtar som ni känner att just DEN skulle du vilja ha med i ditt kür program? :)

Jag tyckte att Tangon som en av ryttarna på globen hade var riktigt häftig! :love:

Själv har alltid tyckt att Roger Pontares låt, när vindarna viskar mitt namn, skulle passa super till en kraftig ponny hingst :rofl:

Sv: Kür musik!?

Den här disukssionen hade jag och några kompisar för ett tag sen. Vi kom fram till att NÄR vi blir GP-ryttare, så skulle vi bryta mönstret ganska ordentligt och börja küren med byten i vartannat till David Guetta ft. Akon - Sexy Bitch!

Haha, vilken syn det skulle vara :devil:

Jag gjorde en kür i somras med Moonlight Shadow till traven, What a Feeling till galoppen och Twin Peaks till skritten, passade min häst kanon och det var en fröjd farmför allt att rida till Moonlight Shadow:p

Åh, man blir ju så sugen på att göra sin egen kür! Finns ju så himla mkt bra musik. Musiken från the Mission är ju t.ex helt fantastisk, temat där funkar mkt bra till galopp. Kill Bill har ju också en mängd bra spår, kan tänka mig att komma in i passage till 'Battle without honor or humanity"! Sedan är temat till Pirates of the Caribbean rätt käckt också. Nu krävs bara en GP-toto, frack och hatt så är saken biff (eller inte...).

Jag var inne på att göra en kür till min ponny ett tag, men satsade mer på fälttävlan sista året istället för dressyr. Lite synd, jag är kanske aldrig på den nivån igen att jag kan tävla kür igen :angel:

Men jag skulle vilja göra en med Phantom of the Opera :d, gärna i detta utförandet :love:

http://www.youtube.com/watch?v=_KnHSvbIZFQ

Ev med fler låtar från samma musikal, annars från andra av ALWs musikaler :)

Jag var inne på att göra en kür till min ponny ett tag, men satsade mer på fälttävlan sista året istället för dressyr. Lite synd, jag är kanske aldrig på den nivån igen att jag kan tävla kür igen :angel:

Men jag skulle vilja göra en med Phantom of the Opera :d, gärna i detta utförandet :love:

http://www.youtube.com/watch?v=_KnHSvbIZFQ

Ev med fler låtar från samma musikal, annars från andra av ALWs musikaler :)

Åh nu börjar det klia i fingrarna på mig! Guud så perfekt musik! :love: skulle nog passa min relativt kraftiga sak :angel:

Solklart Ebba Grön musik. :idea: Lite ovanligt, men jag heter nästan det och har mååånga gånger blivit kallad Ebba Grön. Vilka låtar och till vilka delar har jag ingen aning om men Ebba Grön ska det vara.

Annars om man tittar på dehästarna jag rider skulle Tinkern vilja gå till countrymusik eftersom han är westernhäst och den andra vill gå till sagan om ringen musik eftersom hon heter samma som en av karaktärerna. Synd bara att vi aldrig kommer få göra det. ;)

Åh. Sånt här dagdrömmer jag dagligen om när jag knallar till och från stallet med musik i lurarna. Tyvärr så känns det inte så troligt att jag någon gång kommer att få tillfälle att rida en kür för upp till GP-nivå kommer jag aldrig att komma :angel: Får nog helt enkelt nöja mig med att lyssna på musik när jag harvar på banan eller i skogen hemma. Skulle förmodligen välja att rida till några av favoritlåtarna med Patrick Wolf och kanske lite Joy Division och New Order... Eller kanske lite the Cure.

De jag först kommer att tänka på är dessa:

http://www.youtube.com/watch?v=_ZBrLowK4dM

http://www.youtube.com/watch?v=og1HAkjOuL0

Bland toppryttarna tycker jag nästan alltid att musiken suger. Det är väl bara Kittel´s Depeche Mode-blandning som faller mig på läppen.

Eller oj. Jag glömde ju min favoritlåt alla kategorier! Den måste ju få vara med.

http://www.youtube.com/watch?v=jjW2P05Mi14

Antingen något riktigt mäktigt, som Edward Gal hade till Totilas.
Eller något mer typ modernt och bra, som Charlotte Haid-Bondegaards Lady Gaga mix.

Jag skulle nog köra på massa olika Rihanna-låtar, bara för att dom dels passar min häst och dels är roligt att lyssna på!

Nu kommer jag väl aldrig att tävla någon kür på min 26-åring.. men ändå ;)

Jag tänker relativt ofta på sånt, kanske för att jag älskar att rida till musik. Men någon riktig kür lär vi aldrig rida ändå, jag och min pensionerade ridskoleponny :p

Men ett ihopklipp med musik från The Nightmare Before Christmas eller Star Wars hade varit så häfitgt :love:

*kl*

Åh, det tänker jag på jätteofta, det är ju så härligt att rida till musik! :)

Jag skulle vilja sätta ihop något med Foo Fighters musik, de har både lugna och krämigare låtar så det skulle nog bli bra tror jag. Eller som några tidigare har skrivit, lite modern mix med Lady Gaga, Rihanna osv... Musik från Sagan om Ringen skulle ju vara mäktigt också... waaah, det känns som att alla idéer skulle vara jättekul att rida till! :bump:

*kl*

Nu är det inte aktuellt att själv ha någon kürmusik, förmodligen aldrig någonsin. Men har tänkt på de man ser på TV.

Kommer ihåg Louise Nathhorst program med ABBA-musik. Den var ju hur bra som helst!

Tycker det är bra med teman. Inte blanda vilka låtar som helst.
Varför inte ett Disney-tema? Finns ju superbra låtar där!
Även ett Beatles-tema. Hade kunnat vara sjukt bra!

Jag ska börja med mitt kürprogram snart, men jag har verkligen ingen aning om vad sjutton jag ska ha för musik!
Även om jag inte ska sätta ihop musiken själv så vill jag ha ett tema, musik jag tycker om och även som andra kan tänkas uppskatta - då blev det plötsligt inte lika lätt längre. Att hitta en låt man tycker skulle passa i en Kür är ju plättlätt, men att fylla ett helt program... :crazy:

men jag skulle hemskt gärna rida in till Peter Gunn theme :love:

Varför inte göra det enkelt för sig att köra på ett blues brotherstema isf? :) om det nu inte är den enda av filmens låtar som faller sig i smaken.

Återupplivar en kul tråd =)

Denna skulle jag vilja rida till! http://www.youtube.com/watch?v=MIl6SLR2GAo
Anna Ternheim, 'what have I done', spansk-influerad, skulle då givetvis helst vilja rida till denna med en maffig svart hingst... ! Såg en försäljningsvideo (eller var det en träningsvideo?) på youtube med denna låten (till en PRE givetvis) och blev helt kär i kombinationen..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 545
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 997
Senast: MML
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 873
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka