Kuperad dobberman

Sv: Kuperad dobberman

Den har fått sina spritor i hemlandet och blivit blodtestad. Så den har ara varit i Sverige drygten vecka. Jag personligen hade ju kollat allergi noga innan jag gjorde nåt så kostsamt som att importera.

Jag har en fråga, till er kunniga!

Vilka land är det man inte behöver rabiestesta?
När får man hem valpen då? alltså hur gammal kommer valpen att vara när jag får hem den till mig?

//Carro

Hund född 2008-01-01 eller senare... Hittills har det alltså inte fötts någon svenskfödd dobbe som skulle kunna tävla med en amputerad svans. IDAG gäller att dobbisar ej får tävla. Kolla själva i regelboken för bruks, lydnad resp utställningar på www.sbk.nu eller www.skk.se. Dobermann och rottweiler som har fått svansen kuperad får EJ tävla.

Halloj!

Så här är det..OM hunden kuperats i SVERIGE el land med kupp förbud får den INTE ställas el tävlas i någon form i sverige.
Men om hunden kupperats i land med kuppering tillåten så får den ställas/ tävlas i sverige.
Men hundar som föds ( å är kupperade) EFTER 2008-01-01 får inte ställas mer än 1 utställning för att tex få exteriörbedömningen godkänd till KORNING el att få minst en 2a på utställning för att få ut ett ev brukschampionat. Men den får tävla lydnad/bruks..

Mvh Sofia:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 050
Senast: Farao
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 453
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 905
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar