Krumelurtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Del 6.
Idag har jag gått in mina nya skor och det har gått jättebra. De har stålhätta, vilket är bra om stissiga hästar sätter fossingarna på mina nya skor.
Sedan kom en charmig tjej med massor av fika. Jag åt och plötsligt så drabbades jag av @Wilisia s mansförkylning. Väldigt mystiskt, snabbt, feberfrossa och överhettning om varannat. Fick sluta äta fika och lägga mig på soffan. Var ju tvungen att ladda, för chefen hade beställt dressyrträning till mig borta på ett JÄTTEPOSH ställe som heter EMW dressage stables. Fick ju ta en dubbel treo och dra fram dressyrstövlarna ur bakluckan på bilen.
Blev ju lite nervös när jag såg stället... Men tränaren var jättegullig och jag som inte tror på att en tränare kan göra underverk på en träning är tvungen att ändra mig. Dressyrnörden i mig är nu, efter denna träning, mycket nära att leta hus och jobb i närheten av Blentarp? Kumlatofta? Jaja i skåne går ju byarna ihop med varandra och allt är nära.
--- Hästarna hos Chefen och MiniChefen blev bara uteridna av mig idag, de uppförde sig mycket väl.

Min hovis skrev kontrakt på gård i Etuna idag så kom o köp!

Och ni får sluta tjata om dressyrtränaren, jag har inte lyckats få ihop mina tider ännu (till att TITTA på en träning) :mad:

Annablogg1_8nov.jpg

Chefen brukar säga att det finns ingen som kan halma så mycket som mini-chefen.

Alltså chefen skickar i bland mess mitt i natten och ändrar saker/tider som man bestämde typ kl 21. Då det gäller att hålla sig uppdaterad. :p

Alltså chefen skickar i bland mess mitt i natten och ändrar saker/tider som man bestämde typ kl 21. Då det gäller att hålla sig uppdaterad. :p

Och så bli chefen lite vrång för att man messar o kommer på sig själv med att det var ju snällt o skicka ett mess iaf när man är sen o tillägger "men det är bättre du ringer :)". Jag hann nästan ta tillbaka min rädsla där faktiskt!

ASSÅ dressyrtränaren... :heart Fan Lasshästen blev jättefin på just det som är vår akilleshäl. Hoppas jag kan rida hälften så bra på söndag.

ASSÅ dressyrtränaren... :heart Fan Lasshästen blev jättefin på just det som är vår akilleshäl. Hoppas jag kan rida hälften så bra på söndag.

slutaslutaslutaslutaslutaslutaslutaslutaslutaslutaslutasluta

(min mamma har sagt att det inte är min typ men alla andra säger motsatsen, HMM! Mest nyfiken på vem som har rätt eller fel)

Del 7.
Juniorpraktikanten.
Han vill gärna rida. Han gillar att rida.
I går så frågade jag hur många ponnies han hade och då svarade han : Två!
- Bra att det bara är två sa jag, för hade du haft tre så är du bortskämd.
Idag så kommer ungen på en jättefin HÄST!
Han har alltså två ponnies och en häst. Och gillar inte att mocka.

Lite pinsamt för mig så här efteråt, men lite sant är det ändå, det jag sa. Och jag är INTE ALLS avundsjuk. :angel:

Idag skrev han en söt lapp att han tar semester i morgon, så vi får klara oss utan honom.
Attans

Del 7.
Juniorpraktikanten.
Han vill gärna rida. Han gillar att rida.
I går så frågade jag hur många ponnies han hade och då svarade han : Två!
- Bra att det bara är två sa jag, för hade du haft tre så är du bortskämd.
Idag så kommer ungen på en jättefin HÄST!
Han har alltså två ponnies och en häst. Och gillar inte att mocka.

Lite pinsamt för mig så här efteråt, men lite sant är det ändå, det jag sa. Och jag är INTE ALLS avundsjuk. :angel:

Idag skrev han en söt lapp att han tar semester i morgon, så vi får klara oss utan honom.
Attans

Du skulle sett lyckan hos barn, mamma, domare o skrivare när jag fick skriva bra skänkelläge med sänkt häl första gången :love: Han är faktiskt en grym unge!!

Djäkla @fio . Nu blev jag avundsjuk på riktigt. Kan på riktigt tänka mig att följa med på träningsläger hos henne någon gång. Jag har ju tränat upp mig här hos Chefen och MiniChefen så jag kan nog överleva i närheten av dig också. Tror jag...

Djäkla @fio . Nu blev jag avundsjuk på riktigt. Kan på riktigt tänka mig att följa med på träningsläger hos henne någon gång. Jag har ju tränat upp mig här hos Chefen och MiniChefen så jag kan nog överleva i närheten av dig också. Tror jag...

Ja jag är tom avundsjuk på mig själv haha , tyvärr kommer jag inte iväg så ofta som jag hade velat! Och det är ganska trist att ha en unghäst med för han orkar inte så mkt.. Som i våras när vi var där en hel månad och jag bara kunde klämma in typ 3 träningar mellan alla hopp och terrängträningar och tävlingar och uteritter!
Du behöver inte vara i närheten av mig, jag är inte där nu på hela sommaren mer än en dag innan ft veckan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 537
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 225
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 116
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar