Krumelurtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar faktiskt helt seriöst på att fråga om jag får komma och "Krumelura" (konstigt att det ordet nu har fått en helt annan innebörd än tidigare) sommaren 2020.... :angel: Det låter ju ganska kul faktiskt!

Frågan är väl om @Wilisia fortfarande är kvar då.... Men om hon är så läskig som hon själv säger så är det kanske lika bra om hon inte är det. :D

Alltså mitt första möte med chefen var att jag skickade ett PM till henne på fb o fråga om min ponny fick lifta till veterinären. Jajamän, hon hämtade upp oss hemma hos mig o körde 20 mil till vet :D Det var också hon som erbjöd sig o hjälpa mig o rida när vi stod där på kliniken o hästen var halt, igen. Jag hade aldrig vågat fråga :rofl:

Den typen av hjälpsamhet och enkelhet är typisk för mini och chefen! :love:

Hade gärna också börjat jobba i stall igen :), dock så är min erfarenhet av det att man gång på gång står ensam med stallet och servar en hög med ryttare och beridare med hästar, samtidigt som man Mockar 20 boxar 2 ggr om dagen, packar 80 hö påsar per dag och sen förväntas hålla anläggningen i visnings skick.. har man tur så finns det praktikanter..
Men ja har man det inte som heltids jobb så ;).

Sådant ineffektivt trams håller inte normala människor på med! :D

Helt ärligt fattar jag inte alla stora stall som har hästarna så mkt på box. Vilken sjukt ineffektiv verksamhet? Jag hade köpt om de håvade in alla i ett svep för enkelhetens skull o sedan släpte ut efter hand men alltså boxvistelse i utbildnings o försäljningsstall verkar ju bara drygt. Det är liksom till för oss fjantiga hobbyryttare som vill ha stenkoll på våra djur o kan släppa in o ut som det passar typ o där man inte kan anpassa stall/hagar/ligghallar som man vill/kan men att driva verksamhet så ineffektivt känns så onödigt både ur hästsynvinkel och arbetsmiljö o tid ffa.

Och för tydlighetens skull så pratar jag alltså om lite mer kortvariga grejer, jag fattar varför man inte vill jobba i stall som heltidssysselsättning år ut o år in :D

Deltid funkar jättebra, även fler på en gång så länge inte alla behöver boende. Då får ni dela sånger

Alltså @Wilisia jag fattar inte när du hinner göra inlägg här på dagen? Vi jobbar ju hela tiden?

DET har jag aldrig fattat heller?

Eller okej när hon rider med mig, jag är ju aldrig klar så hon får vänta innan jag borstat klar, innan jag fått på utrustningen, innan jag hittat min hjälm, innan jag tar ut min häst (vet inte vad jag brukar göra då??), innan jag kommit upp. Och oftast när jag kommit upp också för det har alltid blivit fel med något för mig :rofl:

Eeeh.. jag är bra på att multitaska:D Jag förstår inte ditt lunchproblem? Du får väl få lunch-ledigt? vi har ju kök i sadelkammaren?:rofl:

Eeeh.. jag är bra på att multitaska:D Jag förstår inte ditt lunchproblem? Du får väl få lunch-ledigt? vi har ju kök i sadelkammaren?:rofl:

Jamen jag vill ju inte laga mat jag vill ju jobba! Mocka hagar tex :D

Som vanligt är mina matproblem att jag behöver bli rik o anställa en kock så jag bara kan sätta mig o äta :rofl:

Eller rättare sagt, jag handlar frukost i Harlösa när Ica öppna kl 8 o kommer sen :p Har fortfarande inte löst mitt lunchproblem....!
Köp lunch då du ändå är på Ica :p, då jag jobbade i stall så handlade jag alltid frukost och lunch på väg från jobb, ibland även kvälsmat :angel: inte konstigt att jag gick ner en 10 kg där :rofl:.

Tycker @Krumelur ska lära oss alla insidertips också så slipper mini o chefen lära upp oss också!

Fråga 1:
Var tvättar man schabraken??

Fråga 2:
Chefens utrustning går inte att lära sig i huvudet va (jag väljer medvetet o grooma åt @Wilisia hon är rätt enkel :D)

Fråga 3:
Får man lov o halma varje dag o hur mycket/box? Hehe

Del 6.
Idag har jag gått in mina nya skor och det har gått jättebra. De har stålhätta, vilket är bra om stissiga hästar sätter fossingarna på mina nya skor.
Sedan kom en charmig tjej med massor av fika. Jag åt och plötsligt så drabbades jag av @Wilisia s mansförkylning. Väldigt mystiskt, snabbt, feberfrossa och överhettning om varannat. Fick sluta äta fika och lägga mig på soffan. Var ju tvungen att ladda, för chefen hade beställt dressyrträning till mig borta på ett JÄTTEPOSH ställe som heter EMW dressage stables. Fick ju ta en dubbel treo och dra fram dressyrstövlarna ur bakluckan på bilen.
Blev ju lite nervös när jag såg stället... Men tränaren var jättegullig och jag som inte tror på att en tränare kan göra underverk på en träning är tvungen att ändra mig. Dressyrnörden i mig är nu, efter denna träning, mycket nära att leta hus och jobb i närheten av Blentarp? Kumlatofta? Jaja i skåne går ju byarna ihop med varandra och allt är nära.
--- Hästarna hos Chefen och MiniChefen blev bara uteridna av mig idag, de uppförde sig mycket väl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 537
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 225
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 116
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar