Krumelurtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu får du kamma dig @Wilisia . Jag gillar ju flera av hästarna!
Men "inridningshästar" som ingen annan rått på och skickas till dig för ryktet gått att du kan göra det omöjliga? Dom får du behålla... Jag kanske kan tömköra dom om jag får "dubbellongera" så man slipper gå alltför nära rumpan... ( Wilisa är inte riktig klok ska ni veta. Ingen självbevarelsedrift och hon innehar ett stort mått av "sensation seeker")
:rofl::rofl::rofl:
Ja, du gillar de hästarna jag redan har tämjt.

Jag var välkommen och när ville jag komma?
Detta bevisar hur modiga dom två är....
Fast modigast är ju du!
Jag är fullständigt full av beundran, det var ju nyss vi båda harvade runt i Lc dressyr. Nu far du runt på terrängbanan. Själv gömmer jag mig bakom dottern och skyller på att hon vill rida. Det var ju målet när jag lät henne få ponny istället för min storhäst - att skulle lära sig/växa så vi kunde dela på en häst.

(Jag= rödhåriga fd klubbkompisen med rödhårig dotter på numera stor vit häst... Läser mest har ju inga egna upplevelser ;) feg som jag är)

Åååh @pewa .
Jag säger ibland att jag har tur som inte lyckades få någon av alla barnen hästintresserad...
Du gör ju underverk för dottern och klubben, men lite synd tycker jag att det är att inte du och jag kan fräsa runt på terrängbanorna ihop!
Jättefin häst har ni nu! Bra jobbat med den.
- Ni ska veta att det var pewa jag frågade om hur det gick till att fälttävla när jag fick min pre-50års-kris och det var hon som gav mig numret till Viktoria Carlerbäck så jag kom iväg på terrängträning för första gången. Bra tjej alltså!

Åååh @pewa .
lite synd tycker jag att det är att inte du och jag kan fräsa runt på terrängbanorna ihop!
Jättefin häst har ni nu! Bra jobbat med den.
Chansen att jag skall våga fräsa runt är obefintlig, men ålderskrisen kanske drabbar mig med :) skall jag våga hoppa är nog detta den bäst häst jag kan ha.

Hon är verkligen dunderkäck. Framåt, positivt till allt och när hon blir rädd så litar hon på oss. Uppfyllde inte kraven egentligen (för lite tävlad, och för lågt) men vi fastnade för hennes temperament hoppas hon utvecklas på ett bra sätt. Nu ser hon ut som en häst och inte ynklig som hon gjorde i början.
Men det var tur att jag inte hade full koll på hur tråkigt det är att ha en ljus skimmel... Ursh och fy. Den är ju inte ens ren när man tvättat den :)

Och var är rapporterna. Kan man inte uppleva något själv får man göra det genom andra!

Idag köpte jag nya skor. @Novali01 sa ju åt mig, så då måste jag ju göra det.
Sedan regnade det så mycket så jag blev helt genomblöt in på trosorna när jag var ute och red en av @Wilisia s "tämjda" tillridningshästar. Han försökte låtsas som om han inte var tillriden.
Tur att någon har lärt mig någon gång att man ska svänga hästar som reser sig..
Juniorpraktikanten fick galoppera sin ponni utan mig.
Minichefen @Wilisia blev lite trött så hon var tvungen att sova middag i 4 timmar (jag tror faktiskt att hon är lite i maskopi med @Novali01 och nu ser till att jag får arbeta extra mycket) så jag fick rådda juniorpraktikanten och alla hästarna som skulle ridas själv en lång stund.
Juniorpraktikanten är grymt duktig på att äta upp vårt "nödlägeblodsockrethartagitslutgodis" och är inte så väldigt skillad på att mocka. Men han är förlåten, han är typ tolv , tyst och fälttävlanswannabie.
Annars så blir jag bättre och bättre på att tvätta och hänga schabrak.
Och så protesterar mina "lightarbetarhänder" mot detta hårda jobb så nu har jag fått typ nageltrång med var på ena fingret. Stackars mig , det gör jätteont. Nu ska jag skära upp eländet och doppa fingret i vodka. Hoppas det hjälper.

Ja, jag har tydligen fått någon sjuka man får när man jobbar för mycket och sover för lite osv. Jag kan meddela att jag tog sovmorgon, sov 4h på dagen och är på något konstigt sätt fortfarande helt slut. Tänkte återuppstå imorgon.. Men @Krumelur har skött sig bra!! Försöker som sagt följa @Novali01 typs och köra slut på henne. Kan dock bli jobbigt om vår juniorpraktikant ska sköta hela stallet själv för att både jag och Krumelur har kört in i väggen:banghead:

Junior praktikanten, passa honom så han inte flyr. Typ 12 och tyst kille då tror jag en praktikantkrumelur kan kännas skrämmande :)

:) men jag gissar att du vågar prata - det var ju det jag var rädd för. Att stackars killen skräms bort.
Fast cheferna kanske är ännu mer skrämmande än dig... Nu tycker jag nästan synd om honom. Nåja det som inte dödar härdar.
Kommer han levande ur detta är han stärkt för livet

@Wilisia är möjligtvis juniorpraktikanten medlem i samma klubb som du? Behöver ni lite extra hjälp då och då, så står jag till förfogande. Min häst är skadad och ska starta sin karriär som avelssto istället, jag behöver lite annan sysselsättning som terapi.

Fråga 1 @Krumelur var bor du?

Fråga2 trodde du verkligen att chefen och minichefen kan prata med barn?

När jag stod på ridskolan hemma fick jag order av anläggningschefen att jag inte fick prata med barnen någonsin.. Förstod absolut inte varför :confused::laugh:
Jag förstår inte heller varför... :angel:

• Gilla
Reactions: fio
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 537
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 225
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 116
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar