Krumelurtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, nu har ju jag aldrig träffat @Wilisia men det låter som om hon snart jobbat för länge hos Chefen! :rofl:
Va!?!?:confused::confused::angel::angel:
@Wilisia är möjligtvis juniorpraktikanten medlem i samma klubb som du? Behöver ni lite extra hjälp då och då, så står jag till förfogande. Min häst är skadad och ska starta sin karriär som avelssto istället, jag behöver lite annan sysselsättning som terapi.
Stämmer. Och du är väldigt välkommen. Vi behöver extra hjälp ett ganska bra tag tror jag...

Fråga 1 @Krumelur var bor du?

Fråga2 trodde du verkligen att chefen och minichefen kan prata med barn?

När jag stod på ridskolan hemma fick jag order av anläggningschefen att jag inte fick prata med barnen någonsin.. Förstod absolut inte varför :confused::laugh:
1. Norrland
2. Neeeeeh... Hon/han var säkert bara avundsjuk och rädd för att alla barnen skulle tycka mer om dig...
3. För att fylla på mitt "jagar inte så snäll som jag ser ut"-konto så brukar chefen be på sina knän att jag måste vara snäll så folk pallar jobba med oss. Fast jag har faktiskt skött mig bra själv nu denna sommaren:angel:

Och @fio s fråga om var jag bor, var den inte ställd om var jag bor nu i Skåne? I vanliga fall bor jag ju mellan fio-land och Öööödebygden. ( mellan Kungsbacka och Borås) men nu står Chefen för boendet. Så ett sött rum med en hård säng är mitt "hemma" nu.

Nu får du väl lägga på ett kol, trimma praktikantungen så han mockar bättre o låta stackars lilla UNGA @Wilisia sova ikapp sin tonårstid.....:D

Ang nya skor så ska du ALLTID lyda mina råd.:devil:

Va!?!?:confused::confused::angel::angel:

Stämmer. Och du är väldigt välkommen. Vi behöver extra hjälp ett ganska bra tag tror jag...

Jag hör av mig, måste bara tömma mitt loft på det hö jag köpte för tre veckor sedan först. :arghh::yuck: (inte tillräckligt torrt när jag fick det, har redan börjat mögla... :eek: ) Naaaw, har ni honom som praktikant? Han är supersöt, men jag håller med om att han är blyg! :p

Jag hör av mig, måste bara tömma mitt loft på det hö jag köpte för tre veckor sedan först. :arghh::yuck: (inte tillräckligt torrt när jag fick det, har redan börjat mögla... :eek: ) Naaaw, har ni honom som praktikant? Han är supersöt, men jag håller med om att han är blyg! :p

Jag har paxat v. 29! Men vi får kanske vara hur många som helst :D

Nej det är ju jättekonstigt? Vem vill inte jobba gratis, knappt hinna äta, vara 30 år äldre än sina kollegor, sova i stenhård säng i ett litet gulligt rum, ta order från en pygmé och slita häcken av sig som aldrig förr???? Verrriiieee straaange.:laugh::laugh::laugh:

Jag tycker faktiskt det är väldigt konstig om man gnäller och uttrycker sina höga drömmar om att bli så bra man bara kan. Detta stället är ju inte ens ett slavställe och det kan ju vilken människa som helst kolla upp.

Jag syftade kanske inte just på bekväma damer som är nöjda med sin hästtillvaro :D :p

Jag funderar faktiskt helt seriöst på att fråga om jag får komma och "Krumelura" (konstigt att det ordet nu har fått en helt annan innebörd än tidigare) sommaren 2020.... :angel: Det låter ju ganska kul faktiskt!

Frågan är väl om @Wilisia fortfarande är kvar då.... Men om hon är så läskig som hon själv säger så är det kanske lika bra om hon inte är det. :D

Hade gärna också börjat jobba i stall igen :), dock så är min erfarenhet av det att man gång på gång står ensam med stallet och servar en hög med ryttare och beridare med hästar, samtidigt som man Mockar 20 boxar 2 ggr om dagen, packar 80 hö påsar per dag och sen förväntas hålla anläggningen i visnings skick.. har man tur så finns det praktikanter..
Men ja har man det inte som heltids jobb så ;).

Haha, låter underbart! :D
Låter som ett ställe dit man skulle kunna skicka sitt djur för att krumelura! Dödsföraktande människor med lim i röven! Jag kan prata med barnet så länge :angel: (är ju faktiskt sånt jag får betalt för numera :grin:).

Hahahaha . Undrar hur boxarna skulle se ut då? Men jag tror att han gärna galopperar alla hästar i full fart så motion skulle hästarna få iaf. :rofl:
Jag tycker det är väldigt intressant att inte folk står på kö för att göra en Krumelur.
JAG VILL! :bump: Jag har länge fantiserat om att åka någonstans som arbetande elev, eftersom det är typ det enda som jag ångrar att jag inte gjorde i ungdomens dagar.
Jag trodde bara inte att någon ville ta emot en halvgammal och halvdålig dressytant...
Vore ju toppen om det skulle vara möjligt. Dock är det inte aktuellt än på ett bra tag, tja, inte förrän jag är femtio år eller så. Detta pga. att jag envisas med att skaffa nya telningar med jämna mellanrum. Det dröjer innan det ens är att tänka på att åka någonstans på egen hand... Men förhoppningsvis håller alla barnen igång mig så pass att jag är smidig och arbetsför även vid fyllda femtio. Dock är det väl tveksamt om min stackars hjärna fortfarande kommer att vara i form för nya kunskaper... Den som lever får se! :D

Jag tycker faktiskt det är väldigt konstig om man gnäller och uttrycker sina höga drömmar om att bli så bra man bara kan. Detta stället är ju inte ens ett slavställe och det kan ju vilken människa som helst kolla upp.

Jag syftade kanske inte just på bekväma damer som är nöjda med sin hästtillvaro :D :p
Vem gnäller? Inte jag iaf. Älskar mitt bekväma liv med heltidsjobb, 2 ungar, gård, x-antal hästar varav q-antal är för många.....:devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 537
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 225
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 116
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar