Men skit ocksåMasten behöver ju ström också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men skit ocksåMasten behöver ju ström också.
@Lager
Jag har en liten lya i förorten. Har sovsäckar, fyra täcken, tre filtar och massa kläder = borde klara mig värmemässigt. I kylen har jag alltid mycket coca Cola och juice. I matväg är jag rätt dålig men SÅ mycket behövs ju inte för att överleva 72 timmar? Får väl i värsta fall sitta och knapra knäckebröd liksom .
Helt rätt tänkt!Jag får shoppa loss på bubbel helt enkelt. Hardcore läskrelaterat bubbel. I överlevnadens namn!
Har 2,5 flak cider hemma. Borde duga?Jag får shoppa loss på bubbel helt enkelt. Hardcore läskrelaterat bubbel. I överlevnadens namn!
Har 2,5 flak cider hemma. Borde duga?
Det var väldigt va alla var självsäkra på sin överlevnad. Jag bor i lägenhet. Tänker att om elen går så försvinner uppvärmningen, fast huset håller sig väl ok varmt rätt länge på isoleringen, sedan skyddar det ju ifrån blåst och nederbörd iaf.
Men vatten? Jag har typ aldrig något vatten hemma utan tar allting i kranen direkt. Två flaskor vin är det enda drickbara i mitt kök just nu. Intressant att leva på dem i tre dygn. Matvarorna är det lite bättre med, gryn och linser räcker länge.
Har 2,5 flak cider hemma. Borde duga?
Just det fetade kan du glömma, du kommer att ha 10+ innan natten om elen går på förmiddagen och värmen stannar och inom ett par dygn vid nollgradigt är det 2-3 + inomhus samt att toaletten ju inte heller går att använda som vanligt. Bo i hyreshus med kommunalt vatten och avlopp och kopplat till fjärrvärmen, dom bostäderna blir väldigt snabbt eländiga att försöka klara sig i.Det var väldigt va alla var självsäkra på sin överlevnad. Jag bor i lägenhet. Tänker att om elen går så försvinner uppvärmningen, fast huset håller sig väl ok varmt rätt länge på isoleringen, sedan skyddar det ju ifrån blåst och nederbörd iaf.
Vi skulle kunna upprätta en toalett i någon hink i vårt förråd så slipper vi iaf stanken.(Bor i småhus)Svårast lär det bli att lösa toalettbestyren för de som bor i flerbostadshus i tätorterna.
Maten skulle nog räcka drygt ett halvår för mig, veden räcker nog i 2 år + 2 ganska stora tallar som är färdiga att kapas o klyvas. Vatten blir svårare.
Visst var det såNu får de testa sina lådor!
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24195684.ab
Ingen fryser ihjäl inomhus eller hur det nu var...