Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar vara en trend nu att kommuner uppmanar sina invånare att kunna klara sig i 72 timmar. I min tidning skrev man idag att man uppmanade att ha en krislåda. Hur är det för er? Skulle ni lätt klara i 72 timmar utan t.ex. el och vatten? Själv är jag en preppare. Sambon har hakat på, men gjorde narr av mig förut
Som jag minns det fanns liknande överlevnadsråd i telefonkatalogens "krisdel" tidigare, inget konstigt tycker jag. Jag tror att många människor idag har en övertro på att Någon Annan löser sådana problem åt dem, i synnerhet människor som vuxit upp i stadsmiljö. Samtidigt har vi ett samhälle, återigen främst i stadsmiljö, som i många avseenden är mer sårbart än för bara några decennier sedan. Många av våra samhällsfunktioner, både offentliga och privata, är bräckligt uppbyggda medan riskmedvetande, redundans och tålighet generellt varit lågt prioriterade bitar under lång tid. Då tänker jag på redundans och tålighet både mot oavsiktliga och avsiktliga störningar.Det verkar vara en trend nu att kommuner uppmanar sina invånare att kunna klara sig i 72 timmar. I min tidning skrev man idag att man uppmanade att ha en krislåda. Hur är det för er? Skulle ni lätt klara i 72 timmar utan t.ex. el och vatten?
Det verkar vara en trend nu att kommuner uppmanar sina invånare att kunna klara sig i 72 timmar. I min tidning skrev man idag att man uppmanade att ha en krislåda. Hur är det för er? Skulle ni lätt klara i 72 timmar utan t.ex. el och vatten? Själv är jag en preppare. Sambon har hakat på, men gjorde narr av mig förut
,Telefonlista
Här finns ingen fast lina att tillgå.
Dör mobilen är det kört.
I övrigt blir vattnet arbetsamt men inte omöjligt. Resten inga problem.
,
Fast det är det ju inte både mobil o dator kan laddas i bilen
Det var väldigt va alla var självsäkra på sin överlevnad. Jag bor i lägenhet. Tänker att om elen går så försvinner uppvärmningen, fast huset håller sig väl ok varmt rätt länge på isoleringen, sedan skyddar det ju ifrån blåst och nederbörd iaf.
Men vatten? Jag har typ aldrig något vatten hemma utan tar allting i kranen direkt. Två flaskor vin är det enda drickbara i mitt kök just nu. Intressant att leva på dem i tre dygn. Matvarorna är det lite bättre med, gryn och linser räcker länge.
Det var väldigt va alla var självsäkra på sin överlevnad. Jag bor i lägenhet. Tänker att om elen går så försvinner uppvärmningen, fast huset håller sig väl ok varmt rätt länge på isoleringen, sedan skyddar det ju ifrån blåst och nederbörd iaf.
Men vatten? Jag har typ aldrig något vatten hemma utan tar allting i kranen direkt. Två flaskor vin är det enda drickbara i mitt kök just nu. Intressant att leva på dem i tre dygn. Matvarorna är det lite bättre med, gryn och linser räcker länge.