Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det förstår jag såklart, men i detta läge anser jag att det ligger i Natos intresse i allra högsta grad. Jag är även säker på att Putin då hade backat ifall Nato stängde flygrymmet över ukriana redan dag 1
Det går väl lika bra för länder som Sverige att trampa in. Varför ska vi NATO-medlemmar ta ansvaret?

Om du har någon kunskap, så vet du att FN är helt maktlöst när det kommer till krig som startats av USA, Storbritannien, Frankrike, Kina eller Ryssland.
Så maktbalansen eller snarare obalansen i FNs säkerhetsråd rättfärdigar alltså att försvarsalliansen NATO ska fixa kriget i Ukraina?

Tror inte du är medveten om hur nära kriget i Ukraina redan är övriga Europa där stridsflygplan och fraktflyg drar iväg från baserna varenda dag sedan Putin valde att invadera!

Så maktbalansen eller snarare obalansen i FNs säkerhetsråd rättfärdigar alltså att försvarsalliansen NATO ska fixa kriget i Ukraina?

Tror inte du är medveten om hur nära kriget i Ukraina redan är övriga Europa där stridsflygplan och fraktflyg drar iväg från baserna varenda dag sedan Putin valde att invadera!
Absolut att EU borde stötta Ukraina mer än vad som görs idag.

Kul att Ryssland påstår sig vara emot nazister och själva alltid historiskt sett har utplånat, tbångsförflyttat, förtryckt och fängslat minoriteter. Det märkligaste av allt är ju att många ryssar köper det också som en orsak till att anfalla ukraina🤮
Nu är ju inte Rysslands deifintion av nazister samma definition som vi har med stöveltrampande personer på gatorna.

Var det i den här tråden jag läste något om att definitionen snarare var ”icke-ryss” eller ”anti-ryss”?
Tror definitionen "icke ryss" använts här.
Anti-ryss är bättre.
De som är mot (i betydelsen anti-) Ryssland är nazister, enligt den ryska definitionen.
Att ryssar beter sig som nazister enligt vår västvärlds-betydelse har ingen bäring alls på nånting.

Så kriget mot Ukraina har sitt ursprung i att Ukraina mer och mer vänt sig mot (i riktnings-betydelsen) Europa efter Sovjetunionens fall - och därmed samtidigt också bort från Ryssland. Att det därmed plötsligt (och av just den anledningen) gått så mycket bättre ekonomiskt för Ukraina, gjorde det uppenbart för den ryska regimen att de var tvugna att göra någonting för att återställa förhållandet; ryssar skulle ju kunna få regimovänliga ideér om de jämförde livet i Ukaina med livet i Ryssland - och lade ihop två och två.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
41 576
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 449
Senast: Klara
·
Relationer Anonymt nick pga känsligt! Hej! Jag har en tuff situation som jag skulle behöva stöd i! För att sammanfatta så kort jag kan (det blev...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 107
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar