Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nån som har koll på hur premierna för arabhästar ligger i förhållande till andra raser? Halvblod är ju väldigt dyrt jmf med att tex försäkra en welsh, vet jag av egen erfarenhet.
Tack! Då är det lite som skillnaden mellan halvblod och welsh.Det brukar gå att kolla på hemsidorna.
Sist jag kollade på Agria var det 2700 kr för arab, jämfört med 4956 kr för swb och 1884 kr för islandshäst.
Då räknade jag på veterinärvård för 80’ med 3500 kr självrisk. Det var dock tre år sen, vet att de höjt premien rejält sen dess då jag bytt försäkringsbolag på min welsh.
Jag håller med, det lönar sig att jämföra!De jagade inte mig alls när jag i augusti prisjämförde. Så tror inte du behöver vara så orolig.
Det kan skilja enormt mellan bolag med. Jag fick ner priset med 50% för samma försäkring genom att just kolla pris på de olika sidorna. För en irish cob men det är ju eg irrelevant, skillnader mellan bolagen finns avseende alla raser.
Tack! Då är det lite som skillnaden mellan halvblod och welsh.
Man brukar behöva fylla i personnummer osv för få prisuppgift, tex på Sveland som jag kollat på, och det är så drygt när dom börjar jaga en.
Jo men det är först relevant att detaljkolla om jag ska köpa hästen, har inte ens sett den live än. Var mest intresserad hur dom ligger i pris generellt och det verkar ju vara som med welsh ungefär. Kollar inte ens på halvblod pga premierna (och att jag absolut inte behöver ha just ett halvblod).De jagade inte mig alls när jag i augusti prisjämförde. Så tror inte du behöver vara så orolig.
Det kan skilja enormt mellan bolag med. Jag fick ner priset med 50% för samma försäkring genom att just kolla pris på de olika sidorna. För en irish cob men det är ju eg irrelevant, skillnader mellan bolagen finns avseende alla raser.
Det händer ibland att jag kollar olika försäkringspremier för olika raser på både hästar, hundar, och vid ett tillfälle katter, då jag tycker det är intressant att se skillnaden på pris för olika raser. Ibland på flera bolag, ibland på bara ett.Jo men det är först relevant att detaljkolla om jag ska köpa hästen, har inte ens sett den live än. Var mest intresserad hur dom ligger i pris generellt och det verkar ju vara som med welsh ungefär. Kollar inte ens på halvblod pga premierna (och att jag absolut inte behöver ha just ett halvblod).