Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Så fina sådana shettisar är :love:
Ser ju presis ut som ett litet kallblod!
Hovarna var inte så värst fula? Kanske bara jag som sett värre :o

Morsan har en shettis (hingst) som liknar din i modellen o han kallar vi Mulle :D
Länk...
Har kört mkt med han förut men nu har jag ju anda o kör med så nu går han mest i hagen och busar med sitt "barnbarn" :smirk:

/Lisa
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hovarna ser inte så illa ut på fotona.:angel: Dom är ju inte långa bananer eller så, men sneda... Speciellt bak, och hasarna är ganska inåtvridna, men det kanske är därför som hovarna slits snett..:confused: (fast det hör nog hemma på barfotatråden)

Har sett flera sådana shettisar, vem är han efter, din mammas häst?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tyckte det började bli dags för nya bilder på lilltjejen. ;)

JROPDSCQKOFRQ.jpg

Vackra reflexer, eller hur? :angel:

Helbild
Tolkar
 
Sv: Kort på era körhästar!

Du menar kohasig? Tätt mellan haserna och tårna pekar utåt.
Det är några shettisar som vi har med, har oxå sett flera sådana!
Alla mina har okänd härstamning :crazy:

/Lisa
 
Sv: Kort på era körhästar!

:D Ja, kohasig. Fast på shetlands rasbeskrivning heter det inåtvridna.

Har förresten provat ut selen. hobbyselenfrånequilexdenbilliga.:p
Har dragit en pulka med den, pulkan råkade köra på hans bakben med buller och brak, och det hände ingenting. Konstigt!!:angel:
Han blir kanske en bra körhäst?! :idea:

Selen passar bra tror jag. Men för tillfället är hela hästen oproportionerlig. Han får på tok för mycket mat, och jag kan inte göra något åt det så länge han bor kvar hos exägaren. Flytta hit kan han inte göra förrän det går att slå i stolpar. Har tillochmed försökt med ett inackorderingsstall.:crazy:

Jag vågar inte ens skriva hur mycket mat han får...:eek: :eek: :eek:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Var har du köpt benreflexerna? De gula.
 
Sv: Kort på era körhästar!

de kan man köpa var som finns överallt
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fjunet skrev:
Var har du köpt benreflexerna? De gula.

Ingen aning, de är jättegamla (och trasiga :angel:). För övrigt är de i fullstorlek, men spänner man dem maximalt så hålls de på lilltjejen också. :D
 
Sv: Kort på era körhästar!

ha ha jag glömmer att du har en sån liten häst
hon i åstorp på ryttarservice sydde såna förr
men jag tror hon lagt ner
tror jag sett nån annons på dessa i olika storlekar nånstans
återkommer om minnet fungerar:angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag har försökt att spänna in, men de är ändå för stora :crazy:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fina Bilder!:love: Får en nästan att vilja att snön ska ligga kvar ett tag till! Vad är det för slags häst? Är det hennes föl som var med på ett kort jämte släden eller?:banana:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tack tack, jo snön är mysig men nu får den börja töa bort snart, så att sommaren kan komma.:bump:

Hästen är en åttaårigt kallblodstravarsto och ja det är hennes föl eller rättare sagt åring, som man skymtar i bakgrunden. Det är en fin och känslig liten dam som man frågar snällt annars blir det protester.:D
 
Sv: Kort på era körhästar!

här kommer min :)
klicka för större

har tyvärr inga bilder med vagn

han är en varmblodigtravare på 14år, gick på travet tills han var 6år då köpte vi honom och han blev ridhäst och nu ska han bli körhäst (eftersom jag tappat mitt intresse för att rida och mitt körintresse har växt genom skolan).

 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 314
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp