För inpackning hemma, köper du det hos din frisör eller finns det att köpa på andra ställen?
Jag köper hos en frisör, finns bland annat hos salong Maria vid Mariatorget. Jag skulle aldrig lämna min frisör, men just Olaplex har hon inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För inpackning hemma, köper du det hos din frisör eller finns det att köpa på andra ställen?
Jag har försökt läsa på mig om noo poo innan, men gett upp mitt i läsningen flera gånger. Vad mycket lättare det hade vart om det fanns en lista "dessa är okej"
Mens ka kanske ge det en chans igen.
Jag har försökt läsa på mig om noo poo innan, men gett upp mitt i läsningen flera gånger. Vad mycket lättare det hade vart om det fanns en lista "dessa är okej"
Mens ka kanske ge det en chans igen.
Delen med olivolja och glidmedel har jag inte läst på så mycket om. Varför har man det? Olivolja ska ju vara bra till allt, men är det även vanlig olivolja köpt på ica, eller ska det vara special? Varför glidmedel? Nu har jag iof bara silikonbaserat glid här hemma, men kan jag använda det i håret? Utanför sängaktiviteterna?
Min hårbotten ogillade noo poo å det grövsta. Jag fick skorv och tappade hår.
Varför?
Ohh snälla berätta mer!!Jag behandlar mitt hår med Olaplex. Det är det bästa som någonsin hänt mitt hår. Har inte haft en dålig hårdag på tre veckor sen jag började. Det är någon sorts nanoteknologi som lagar proteinbindningarna. Superbra om man som jag har sprött hår som är slingat och torrt. Googla det och gå sen raka vägen till en frisör och fixa. Jag låter som jag är mutad men mitt hår förvånar mig varje dag genom att samarbeta. Jag började med en salongsbehandling och har sen gjort inpackningar hemma en gång i veckan.
Samma här!Min hårbotten ogillade noo poo å det grövsta. Jag fick skorv och tappade hår.
Jag tror att det är så att salongsbehandlingen reagerar med ämnen som finns i hårfärg. Min första behandling gjorde jag på salong utan färg och det funkade bra. Nu gör jag hemma utan färg och det blir ju inte som på salong men ändå ok. Kolla med din frisör om de kan göra det utan färg? Det sliter inte som Brazilian Blowout utan funkar på annat sätt fast det här också är en långverkande behandling. Det har räddat mitt kycklingfjun och mitt hår känns som om det har växt ut utan att slitas den här gången. Annars brukar det slitas lika som det växer!Ohh snälla berätta mer!!
Mitt hår....vad ska jag säga. Jag har gått från att se ut som hej kom och hjälp- till att bli kallad"hon med håret". (det var många underbara (h)år med många komplimanger) Så fick jag barn Tappade massor och alla mina lockar försvann och kvar blev något fjösigt sprött och piss trisst hår kvar! Har kämpat i 20 år med detta hår. För några år sedan läste jag på buke förstås (var annars) om en produkt som heter GK med Juvexin. Har produkterna och gör behandlingar 2 gånger om året. Behandlingarna blir ungefär som Brazilian blowout och tyvärr så är mitt hår perfekt i ca 3 tvättar sen kommer FRIZZ!!
Idag så har jag riktigt fina lockar med nytvättat hår. Men blåser det lite ute så blir det som en jävla risbuske (eller kliver ur sängen) så ska jag vara fin blir det fön och plattång.
Har läst lite om Olaplex. Men jag fåruppfattningen att det är för de som bleker och färgar sitt hår?? Eller kan jag köpa flaska nr3 och ha som inpackning 1 gång i veckan eller?
gulan