Kort hår blir långt hår.

Jag har försökt läsa på mig om noo poo innan, men gett upp mitt i läsningen flera gånger. Vad mycket lättare det hade vart om det fanns en lista "dessa är okej" :p

Mens ka kanske ge det en chans igen.

Min hårbotten ogillade noo poo å det grövsta. Jag fick skorv och tappade hår.

Delen med olivolja och glidmedel har jag inte läst på så mycket om. Varför har man det? Olivolja ska ju vara bra till allt, men är det även vanlig olivolja köpt på ica, eller ska det vara special? Varför glidmedel? Nu har jag iof bara silikonbaserat glid här hemma, men kan jag använda det i håret? Utanför sängaktiviteterna? :D

Olivolja är bra för fukt och motverkar torra, spröda toppar. Jag tog en droppe ICAs (typ) och kramade i toppar och liite i längderna. På kvällen. Det såg nästa flötigt ut. Men på morgonen hade det sugit in och håret var mjukt och fint.

Glidmedel är utredande, skyddande och glans. Blir inte flottigt. Kanonprodukt!!

Jag använder sen en tid tillbaka Kevin Murphys produkter för styling. Har varit supernöjd med dom! Bestämde mig för att prova ett balsam därifrån eftersom mina toppar ville ha mer fukt. Det blev hydrate me eftersom det är det mest fuktgivande i serien. Jag vet inte vad det är för nåt i det, men mitt hår känns mycket tjockare nu än det gjorde innan!
Nu har jag beställt schampot också.
Övriga produkter jag använder är hair resort som är en saltvattenspray och så min absoluta favorit "treatment oil" från young again-serien :love:
Kevin Murphys produkter innehåller inga silikoner eller parabener och byggs på naturligt innehåll.

Det vet jag inte. Men jag kan tänka mig två förklaringar: Antingen att balsamet inte gjorde helt rent i hårbotten varför den blev irriterat, eller så gillade inte min hårbotten att få balsam på sig - normalt använder man ju bara balsam i längderna och det kan ju hända att balsam "täpper till" och gör att hårbotten andas sämre.

Jag behandlar mitt hår med Olaplex. Det är det bästa som någonsin hänt mitt hår. Har inte haft en dålig hårdag på tre veckor sen jag började. Det är någon sorts nanoteknologi som lagar proteinbindningarna. Superbra om man som jag har sprött hår som är slingat och torrt. Googla det och gå sen raka vägen till en frisör och fixa. Jag låter som jag är mutad men mitt hår förvånar mig varje dag genom att samarbeta. Jag började med en salongsbehandling och har sen gjort inpackningar hemma en gång i veckan.
Ohh snälla berätta mer!!
Mitt hår....vad ska jag säga. Jag har gått från att se ut som hej kom och hjälp- till att bli kallad"hon med håret". (det var många underbara (h)år med många komplimanger) Så fick jag barn :cautious: Tappade massor och alla mina lockar försvann och kvar blev något fjösigt sprött och piss trisst hår kvar! Har kämpat i 20 år med detta hår. För några år sedan läste jag på buke förstås (var annars) om en produkt som heter GK med Juvexin. Har produkterna och gör behandlingar 2 gånger om året. Behandlingarna blir ungefär som Brazilian blowout och tyvärr så är mitt hår perfekt i ca 3 tvättar sen kommer FRIZZ!!
Idag så har jag riktigt fina lockar med nytvättat hår. Men blåser det lite ute så blir det som en jävla risbuske (eller kliver ur sängen) så ska jag vara fin blir det fön och plattång.
Har läst lite om Olaplex. Men jag fåruppfattningen att det är för de som bleker och färgar sitt hår?? Eller kan jag köpa flaska nr3 och ha som inpackning 1 gång i veckan eller?
gulan

Ohh snälla berätta mer!!
Mitt hår....vad ska jag säga. Jag har gått från att se ut som hej kom och hjälp- till att bli kallad"hon med håret". (det var många underbara (h)år med många komplimanger) Så fick jag barn :cautious: Tappade massor och alla mina lockar försvann och kvar blev något fjösigt sprött och piss trisst hår kvar! Har kämpat i 20 år med detta hår. För några år sedan läste jag på buke förstås (var annars) om en produkt som heter GK med Juvexin. Har produkterna och gör behandlingar 2 gånger om året. Behandlingarna blir ungefär som Brazilian blowout och tyvärr så är mitt hår perfekt i ca 3 tvättar sen kommer FRIZZ!!
Idag så har jag riktigt fina lockar med nytvättat hår. Men blåser det lite ute så blir det som en jävla risbuske (eller kliver ur sängen) så ska jag vara fin blir det fön och plattång.
Har läst lite om Olaplex. Men jag fåruppfattningen att det är för de som bleker och färgar sitt hår?? Eller kan jag köpa flaska nr3 och ha som inpackning 1 gång i veckan eller?
gulan
Jag tror att det är så att salongsbehandlingen reagerar med ämnen som finns i hårfärg. Min första behandling gjorde jag på salong utan färg och det funkade bra. Nu gör jag hemma utan färg och det blir ju inte som på salong men ändå ok. Kolla med din frisör om de kan göra det utan färg? Det sliter inte som Brazilian Blowout utan funkar på annat sätt fast det här också är en långverkande behandling. Det har räddat mitt kycklingfjun och mitt hår känns som om det har växt ut utan att slitas den här gången. Annars brukar det slitas lika som det växer!

Jag hade (som du vet och ni andra kan se på avataren) kort och platinablont. Sen sket det sig i blonderingen så det blev kycklinggult (tack för den) la i ny färg efter en tid som var så nära min utväxt som möjligt. Sen har jag ärligttalat inte gjort ett skit. Klippte sidecut när håret var i käklängd (lockigt, fluffigt och jag såg ut som en svamp) och sen när håret var lite längre slutade jag raka den.

Använder dove, flätar om nätterna nu när det är långt, tvättar bara med balsam (ej no poo) 9 av 10 tvättar. Kör med schampoo när det börjar kännas ofräscht typ. Sen har jag toppat det 1 gång i halvåret och bara låtit det vara typ. Tog totalt 2,5 år att få ut det till strax ovanför bysten.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 785
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 224
Senast: Snurrfian
·
Kläder & Bli fin Jag har för dagen kort hår, men har inte klippt mig på 2 snart 3 månader, vilket är otroligt länge för att vara jag och jag inser att...
Svar
13
· Visningar
4 849
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
45 570
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar