Jag lyssnade på en podd en gång. Jag fick blunda och koncentrera mig för att det skulle gå in i huvudet på mig.
Din prestationsångest är faktiskt en smula skrämmande. Allt måste bli så himla 120 % bra. Du måste lyssna så bra, all renovering måste bli perfekt annars är det inte lönt. Trädgården måste bli super, annars är det inte lönt.
Tillbaka till Good Enough. Jag har inte kunnat läsa böcker sedan 2012, det går inte. Däremot ar jag ljudbok mycket av min vakna tid när inte annat kräver uppmärksamhet. Jag somnar till ljudbok och får lyssna om. Det kan faktiskt finnas ett värde i att lyssna på skönlitterära böcker, om det gör att det är lättare för mig att gå ut och dutta med rosorna. När det blir overload i resten av tillvaron, tar jag 20-minuterspass med det som ska göras. Bryter ner det.
Städar toa i 20 minuter. Nästa dag plockar jag undan sovrummet i 20 minuter. 20 minuter med sekatören i trädgården. 20 minuter röjning i verkstaden. Det blir saker gjort då också. Det blir gjort mer än om jag inte går ut och gör det i 20 minuter. Och det är bättre att det blir gjort Good Enough än att det inte blir gjort alls.