T

tolvis

Min kompis ringde mig i måndags och frågade om jag ville kora Mexie nästa helg!!! Hon fyller ändå 4 i oktober (kompisen har en kullbror + att hennes sambo har en hund i samma ålder) Hon är nu anmäld och gissa om jag är nervös!!! Jag har ju aldrig gått en korning förr. Dock en MH men det räknas liksom inte riktigt in i nervositetsberäkningen :-}

Tolvis, nervös som aldrig förr...

Roligt!! Vi ser fram emot en rapport :D Min hund har gått på ett inofficeillt test. Hon fick under 100 p :crazy:

Ja... Det har jag väl sagt? Det var ju en av orsakerna till att jag gjorde det för att det är saker som inte "stämmer". Hon är ju jobbigare i vissa avseenden än en galen unghund.

Vart brister/skulle hon brista? Min vovvsa har ju rätt så stor dådkraft så hon avreagerar ju snabbt. Men reagerar ju "fel" till en början, eller hur jag nu ska säga :D

Vad fick ni ut av L-testet? Vad sa det?

Hon har för mycket rädsla och avreagerar långsamt, om hon nu ens kan släppa det som hänt helt. Det som ställer till det för henne är hennes stora reservation mot människor och hon funkar inte i de sociala situationerna. Därför får man inget bra avslut heller i exempelvis stora bytet eller spökena. Människor är ju inget positivt för henne, så det blir bara en läskig grej efter en annan och ingen belöning för att hon vågar fram och kolla vad som är under skynket.

L-testet gjorde jag för att i alla fall ha fått någon sorts bedömning på henne, men det blev ju inga överraskningar. Hon har lite av allt. Det finns obetydlig eller liten skärpa, dådkraft, kamplust och försvar. Hon har grava reservationer mot människor. Temperamentet är mindre livligt och hon har nervösa tendenser. Evita är också mycket vek. Skottet gjorde vi aldrig då hon var så belastad av testet. Jag ville inte riskera att göra henne skottberörd.

Var glad över att hon har så lite försvar och skärpa :D Det blir jobbigt annars! Helst i kombination med inte bara nervösa tandenser, utan i kombination med något nervös! *jippi*

Min hund vet jag inte om jag ska säga att hon avreagerade mot just människorna i stora bytet, trummgubben och spökerna, men hon avreagerade ju mot själva "figuren" eller hur man nu ska säga. Dumpe som var huvudlös fixade hon galant... Dådkraften är hyffsad...

VA? Jag trodde att jag utförligt berättat allt :d Jag har det på video *he he*

Hu, hemska tanke. Hon är tillräckligt pigg på att tillämpa den lilla skärpa hon har så jag vill inte ens föreställa mig hur hon skulle vara med stor skärpa och mycket försvar.
Hon är ju behaglig att ha i varje fall, även om hon inte kommer att bli någon lysande stjärna på tävlingshimlen.

Tja vem vet :D Men hon kommer garanterat att lära DIG massor av saker att ta med dig till nästa och nästa och nästa hund...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 547
Senast: fixi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar