körbilder

Sv: körbilder

En mysig dag bakom syrrans foderponny::D

Candyochstuga0351.jpg

Candyochstuga0411.jpg

Candyochstuga0421.jpg

Hoppas dom duger!:angel:

Vilken vacker svans ponnyn hade!

Förresten såg hela rumpan ytterst kramvänlig ut. Har jag sagt att jag är lite löjligt förtjust i hästrumpor (när det inte säger pruuuutt ur dem i alla fall).

Snälla säg att det inte är nytagna bilder. Om det finns sådant väder och sådan natur någonstans i Sverige NU så måste jag nog flytta...Här snöar det nämligen och jag gillar inte det vita kalla kladdet...

hehe..jaa..Hon har goding rumpa:love:Hon är fin tjejen, rätt okej i hull o muskler var hon då...

Candyochstuga0441.jpg
..

Nu ser hon mest ut som en liten lurv med vinterpälsen satt och allt:)

Du kan vara luuugn, här e det kallt och löven ligger tätt på marken..Bilderna togs för nån månad sen!Så du kan stanna där du är:smirk::)

Har inga aktuella körbilder men dock från inkörning...

en körbild från tidigt i somras

o som sagt inkörning...

knapplån

jag brukar inte köra, men köpte en rockard igår iaf.
så jag tog ut min 5 åriga frieserhingst på vår 2:a körtur.
det gick bra :-) fint november väder också!
hm...vi satt o töla en stund om man ska sitta åt vänster eller höger när man kör.
det va så längesen jag gjorde det så jag har glömt bort.
men dom flesta sitter på höger på bilderna här? eller kvittar det kanske?

2.jpg

4.jpg

7.jpg

11.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Måste bara skryta lite med dagens pass!! Andra gången hon drar släpa!

Saker kan ju heta olika i olika delar av landet, men visst är det en kälke hon drar?

Fina bilder, det ser så lugnt och sansat ut! Roligt att det går bra för er!

Lotta

hehe, jasså, det är du emma!=) Jag är Emelies syster jag, som ibland får turen att ta en tur bakom Candy:D

vad för sele då?
tipsa gärna om ngt sele.

fast det får nog inhandlas efter jul.
har ju massa julklappar o köpa nu :D

(vagnen ska bli svart)

han ska bli dressyrhäst, så vi kör bara ibland :)

*halvt knapplån*

Candy behöver ochså en ny sele :angel:...
Sväglen är på G och vagnen är inne på renovering :) ! När julklapps pengarna kommit så blir det nog en ny sele .

Mvh
Emma

då har du en ännu större anledning att köpa en sele med lös brösta o draglinor, baksele och svängel på vagnen. Då kan han ta ut steget och inte hindras av bröstan och skaklarna. Kontakta gärna en körförening så du lär dig grunderna inom körning! :) Lycka till med din vackra häst!
(kolla cliffords.se och deras körskola, där får du veta mer om den typen av sele du har. även driveout.se har svaren många söker :)

jag har kört en del förr, travhästar och sedan utbildning på skoltiden när vi körde in hästar samt körtränade hästar både mellan träd i skogen och på bana med maratonvagnar. Ja dressyrkörning i ridhus och även med koner o bollar osv...Sen körde jag även turister med unghästarna...Men det va många års sen nu...och jag har glömt vissa detaljer. Vi hade helt annan utrustning med maratonvagnarna. Utöver det tog jag tömkörningskurser och inkörningkurser privat hos utbildad körinstruktör med min förra frieser. Men vi hann aldrig börja med körningen, bara förberedelserna då han va så tuff o köra in.

Denna brösta har jag ej köpt nu, den har jag haft hemma liggandes. Tömkörde med den förr i tiden. Rockarden va ett jättespontanköp. Satt o surfa och bara "ah..kanske man skulle ha"..den fanns i närheten så jag köpte den samma dag...(för några dars sen) :)
hade mest tur att bröstan passade...för o inviga vagnen..:)

köper gärna annan utrustning...fast efter jul :D o jag måste tyvärr köpa en ny dressyrsadel först :-/
jag skulle säkert behöva uppdatera mig eftersom det va ett bra tags sen sist. Jag har ju en jättebra körtränare i närheten som jag fick hjälp av tidigare...men jag får se om jag orkar ta tag i det eller inte.

Senast ändrad av en moderator:

Åh vacker nordis med loksele - då blir jag lite kär!

Det där kommer att bli en alldeles utsökt vacker körhäst tror jag... så småningom då! Lycka till!!!

Åh vacker nordis med loksele - då blir jag lite kär!

Det där kommer att bli en alldeles utsökt vacker körhäst tror jag... så småningom då! Lycka till!!!

Tackar:) Ja, visst är hon fin... hon har stam för det oxå den lilla damen:love:

Måste bara visa vad vi gjort idag!!

Detta är premiärturen runt ängen med flakvagnen bakom våran bebis:)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
625
Senast: Mli
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 230
Senast: cewe
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 720
Senast: ameo
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka