körbilder

Sv: körbilder

Så har snön kommit även till oss...*brr*....

16350554.jpg

Fick hem sambons ena syster dotter under helgen, så då blev det en tur ute i snön.
16350555.jpg

vad är det för kärra?? såg fin ut.

jag vill också ha en ny kärra sen, en som man sitter högre upp på.

Åh va mysigt, jag vill visst ha snö! Jätte härliga bilder :)

Haha, det tror du bara att du vill! ;) För snart inser du hur underbart det är när det inte är halt, när man slipper förfrusna tår, när man inte halkar och slår halvt ihjäl sig, när man slipper brodda hästen, när man slipper täcken och blötsnö, när man slipper de förbaskade snö styltorna som förstör ens körpass, när man slipper....eh, är jag negativ...? Okej då, liiiite mysigt är det, men bara ibland! :D

Haha, det tror du bara att du vill! ;) För snart inser du hur underbart det är när det inte är halt, när man slipper förfrusna tår, när man inte halkar och slår halvt ihjäl sig, när man slipper brodda hästen, när man slipper täcken och blötsnö, när man slipper de förbaskade snö styltorna som förstör ens körpass, när man slipper....eh, är jag negativ...? Okej då, liiiite mysigt är det, men bara ibland! :D

Det blir mest ridning för mig nu i vinter och då har jag ridhus så jag slipper det mesta av det där ändå ;) Det jag längtar efter mest är att det ska bli såpass med snö så vi kan ut och åka släde! :love:

Åh, lyckliga dig! Här ute i skogen har vi inget ridhus. Och det märkliga är att människan är skapt att vilja ha det den inte har. När vi bodde i Stockholm och hade ridhus använde jag det kanske en gång i månaden, knappt det. Och nu när jag inte har ridhus, skulle jag kunna offra vad som helst för att få ett! :devil:;)

Ja, slädturer är underbara! Då gör det inte ens något att man fryser :D Vad har du för släde? Själv har jag ett renoveringsobjekt som jag har pysslat med lite till och från det senaste året. Håller just nu på att måla för fullt och peppa mig själv att hinna få den färdig så att det blir en tur i år :banana:

Tolka är ju en annan rolig grej! Tyvärr finns det inga tillräckligt galna människor som vill leka med mig och min tokiga häst.... ;):D

Men du har rätt, snö kan ju faktiskt vara trevligt ibland :D

Haha, ja det är väl alltid så, man vill ha det man inte kan få... Just till ridningen är ridhus guld värt, men kör gör jag sällan i ridhus, då får det vara riktigt skitväder.

Det är ju Karins släde så jag vet inte riktigt vad det är för sort, en vanlig släde... ;)

Ja, ibland undrar jag hur man egentligen är funtad...;)

Lova att du tar några bilder när det är snö och släd dax för er då! Jag vill se! :)

Första slädturen för i år! :D
Alltid lite läbbigt i början första gången men sen är det bara kul.

travprk.jpg

PICT8615.jpg

nerver.jpg

...och ja hästen är otränad och lite bukig men så kan det gå när man fått småbarn och sambon jobbat halvt ihjäl sig så jag har inte haft någon direkt barnvakt heller. :angel:

Ja det var härligt också, fast kanske inte så snyggt med den overallen :angel:
Sen kanske man borde köpa rätt sorts färg och ge sig på släden också för träet är bra och skacklarna nya, erhm borde behandlas dock. :o

Ser verkligen mysigt ut men VAR är hjälmen???
Här blev det VINTER idag.. Snö har vi LITE men VIPS så va de -10 grader ute..

Med en Pelle som tycker att vinterpäls är av ONDO och en Krutrök som är spårklippt speciall och inte så tjocka täcken så gick vi och tog in herrarna.. Pelle plutt han sprang nästan in i stallet.. Krutrök han va mest intresserad av upptäcksfärd och leka med näsan i snön och leta GRÄS.. gå in? okey om ni insisterar så gör jag väl de..
Anna-Carin

Kan inte en bildtråd få vara en bildtråd?
och så kan de som gillar att diskutera och bli ifrågasatta
och ständigt måsta motivera sina privata val för andra,
få göra det i diskussiontrådar om diverse saker...

/Tomten som är KRÄKless på att bli ifrågasatt på olika plan, både häst och barn.

oh vad mysigt! börjar nästan ångra att jag sålt min släde precis. tyvärr så är det inte så mkt snö om vintrarna längre neråt landen... tyvärr har jag heller ingen häst som kan dra den men det är ju så mysigt att åka släde!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
625
Senast: Mli
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 230
Senast: cewe
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 720
Senast: ameo
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka