Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dina "onödiga inköp" tycker jag att du ändå kunde motivera väl, så må inte dåligt över det!Januari har gått rätt bra för mig ändå. Tuff månad, de där stora räkningarna, bilskatt, årliga veterinärbesöket för hästen etc. Trots detta har jag kunnat lägga undan lite extra pengar och det känns fint!
Blev två onödiga köp, men nödvändiga där och då, ett besök på Espresso House när jag skulle ta tåget till morfars begravning
Och en lunch på jobbet när jag stod utan matlåda.
Februari får fortsätta med samma restriktivitet, dock borde jag köpa mig ett par nya stallskor, hälen har rasat av på de jag har. Jag vill inte!!!
Åh vad kul! Jag har samma tanke! Själv kan jag inte sticka, så eventuella nödvändiga stickade plagg får i så fall inhandlas second hand. Men resten ska jag försöka sy efter bästa förmåga Mitt ultimata mål är att sy ett par jeans.Jag har en tanke om att försöka att göra(sy/sticka) mina kläder, förutom underkläder, i år. Jag är ganska oförsiktig med pengar, köper kläder som är "okej" eller "duger" som sedan blir hängandes(eller billigt som vränger sig eller krymper i tvätten), men rädd om tid och energi - saker jag gör själv brukar väljas med mer omsorg och användas mer. Inget definitivt köpstopp för det gör mig bara motvalls, men en liten utmaning liksom. Får se hur det går!
Det som du skrivit här (jag har tagit vissa bitar bara ur ett längre inlägg) är så klockrent även för mig inser jag.
Jag håller också på med en utrensning i hemmet och jag kommer mycket bättre till ro ju mer som plockas undan! Den lilla bieffekten såg jag inte komma Men det är ju toppen
Och just det du skriver sist "det gör mig glad, lugn och lättad" var en perfekt beskrivning
Tjoho, bra jobbat!Jag var inne i second hand idag och köpte inget tyg! Stod med tre tygstycken och var så sugen, men la tillbaka alla tre. Bra jobbat sthu!
Beklagar sorgen Tycker inte det var onödiga köp, du behövde dom ju uppenbarligen. Och angående skorna, vet inte hur ditt köpstopp ser ut men jag som har satt ett köpstopp på 14 månader har bestämt att jag får köpa saker som verkligen, verkligen behövs. Skorna hamnar kanske i den kategorin?Januari har gått rätt bra för mig ändå. Tuff månad, de där stora räkningarna, bilskatt, årliga veterinärbesöket för hästen etc. Trots detta har jag kunnat lägga undan lite extra pengar och det känns fint!
Blev två onödiga köp, men nödvändiga där och då, ett besök på Espresso House när jag skulle ta tåget till morfars begravning
Och en lunch på jobbet när jag stod utan matlåda.
Februari får fortsätta med samma restriktivitet, dock borde jag köpa mig ett par nya stallskor, hälen har rasat av på de jag har. Jag vill inte!!!
Hur många är ni som ska leva på det och hur länge?Firman är lite knackig, så vi har nu allmänt köpstopp (dvs även firman) plus att vi ska försörja oss på en halv inkomst plus CSN. Lite spännande och utmanande
Har du provat dom som är av plast? Dom som liksom är skruvade? Allt annat har slitit på mitt hår och töjt sig snabbt och gått sönder snabbt eftersom jag förr hade så tjock hår, dom här kan töja sig efter ett tag men håller mycket längre och även om dom töjt sig så kan man bara vira ett extra varv och sen kan dom även krympa ihop igen. Tycker dom är fina om man hittar någon som passar med ens hårfärg.Jag behöver motvilligt en ny bh. Min favorit har varit uttöjd ett antal tvättar, så pass att den inte har haft någon funktion alls. har dock extremt specifika krav på att hitta en liknande favorit. Går dåligt.
Jag behöver hårsnoddar också. Även där specifika krav, har inte hittat några jag vill ha på flera år, men nu fungerar inte dom jag har kvar längre.
Hur många är ni som ska leva på det och hur länge?