Jag tänker det som ett litet ”straff” till mig själv.
Och som du säger, har man inte de procenten så har man inte råd att köpa prylen heller.[/QUOTE
Igår var jag och veckohandlade och tänkte lite hoppfullt att jag skulle föra över dom där 10% till sparkontot men i betalningsstationen nekades köpet för att jag inte hade pengar på kortet, fick istället för att spara snabbt föra över pengar till det kontot kortet är kopplat till, inte alls enligt beräkningarna, jag trodde jag hade ett par tusen kvar men så bra koll hade jag visst inte
Men jag tänker som så att sparandet kan komma igång i februari/mars när allt till lägenhet är klart. Köpstoppet är fortfarande aktivt och inget onödigt får köpas men det går inte att spara när man gör en stor flytt, det kommer vara en hel del jag behöver köpa och med min inkomst (sjukpenning) finns inte några marginaler. Tror till och med att jag lever under det som räknas som fattighetsgränsen i och med att jag inte jobbat och därför har lägsta möjliga ersättning plus att dom nu pga att jag varit sjukskriven så länge bara får 75% av den lägsta sjukpenningen, hur tänker FK egentligen?