Koppeltvång

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läs TS första inlägg, det är ju delvis de hennes fråga handlar om.
"Jag säger att man har rätt att gå på vägarna" Hon bör såldes kunna lösa detta med grannen.
Läs själv så kanske du förstår TS skrev ingenstans att mark/vägägarna förbjöd TS att använda vägen.

Läs själv så kanske du förstår TS skrev ingenstans att mark/vägägarna förbjöd TS att använda vägen.
Nog kan du läsa?
"Det är trist att börja bråka med grannen, samtidigt som jag vill och har rätt att gå på grusvägarna så vill jag inte träffa på dom igen med hunden lös och risk för skador."

Om det är samma hund som i förra tråden så vet du ju att det är en språksäker och tålmodig tik som inget gör i första taget :)
Du kanske är alldeles fenomenal på att läsa hund

Men, jag begriper inte hur du lyckas läsa den hunden enbart med mitt inlägg som grund
Det är nästan magi :idea:

Nog kan du läsa?
"Det är trist att börja bråka med grannen, samtidigt som jag vill och har rätt att gå på grusvägarna så vill jag inte träffa på dom igen med hunden lös och risk för skador."
Till skillnad mot dig så kan jag läsa. Ingenstans har TS skrivit att de skulle ha förbjudit henne att gå på deras "privata" väg, däremot har TS ideligen påpekat att hon har rätt att gå där, vilket hen naturligtvis har.

Till skillnad mot dig så kan jag läsa. Ingenstans har TS skrivit att de skulle ha förbjudit henne att gå på deras "privata" väg, däremot har TS ideligen påpekat att hon har rätt att gå där, vilket hen naturligtvis har.
Det verkar inte som det, självklart anser TS att hon har rätt att gå där, det är ju inte frågan handlar om, det är ju grannen som motsäger sig detta, alltså bör TS och granne komma överens om detta problem (och koppelfrågan!). Fattar du nu?

Det verkar inte som det, självklart anser TS att hon har rätt att gå där, det är ju inte frågan handlar om, det är ju grannen som motsäger sig detta, alltså bör TS och granne komma överens om detta problem (och koppelfrågan!). Fattar du nu?
Vad är det du inte förstår? Citera gärna TS om du hittar någonstans att mark/vägägaren sagt att hen inte skulle få gå där med sin hund.

Fö kan jag rekommendera Flashback, det passar nog din intellektuella nivå bättre än buke.

Vad är det du inte förstår? Citera gärna TS om du hittar någonstans att mark/vägägaren sagt att hen inte skulle få gå där med sin hund.

Fö kan jag rekommendera Flashback, det passar nog din intellektuella nivå bättre än buke.
Jag har citerat flera gånger, du förstår helt enkelt inte.

Håller mig dig om allt utom det faktum att det där är förolämpande mot flashback som inte är sämre än buke alls som helhet (och då är jag inte ens en aktiv användare där, men jag har läst många grymt bra trådar med extremt mycket bra grejer där) :)

Du gör fel om de är privat väg har hon rätt.
Om personen äger marken/vägen så är den privat. Jag skulle absolut inte gå på någons privata mark, isf skulle jag vara beredd att lyssna på markägaren om han dök upp, han får göra vad han vill på marken, så även ha sina hundar lösa.
Allemansrätten råder inte på privata vägar, det är ju trots allt därför det heter just "Privat väg".
Allemansrätten gäller som sagt inte på Privata vägar. Då har du, om du inte äger vägen inte så mycket att säga till om ägaren skulle komma.
Du tänker nog
på "Enskild väg" "Privat väg" är något annat, då gäller inte allemansrätten.
Det gäller "Enskild väg", inte privat i juridisk mening. Det är något helt annat.
Du missar helt att vid Privat väg har ägaren helt andra befogenheter, Det är skillnaden och ägaren kan då kräva vad/hur/vem som upprätthåller sig på marken.
En sådan här ickeförståelse för vad Allemansrätten är och innebär, kan omöjligen någon uppvuxen i Sverige ha.
Är detta din arbetsplats, Jens?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/de-ar-putins-soldater-pa-natet/

...och den här tråden en plats där du ska visa dig som en vanlig människa, och inte propagera för ryska intressen?

Jag minns din gamla tråd väldigt tydligt eftersom jag var en av dem som hjälpte dig att förklara tikens kroppsspråk....på ditt önskemål.
Jo, jag kommer ihåg
Det är också väldigt lärorikt att läsa era råd och svar, säkert har ni oftast rätt också

Men, som vi alla vet så finns inga garantier när det gäller hundar, allt kan hända, allt kan vända på en sekund

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
20 930
Senast: hollypolly
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 176
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar