Koppeltvång

Status
Stängd för vidare inlägg.
Duh! Då får du väl tala om för DOM att du inte litar på deras omdöme. Det kan man göra både artigt och oartigt. Vad hoppas du på att få ut här liksom? Du säger att andra bara vill tjafsa men vad vill du?

Information om deras hund?
Dom tycker/säger själva att hunden är "snäll"
Dom tycker även att hunden är lydig och att dom har pli på den...
Jag kan säga att jag litar inte på deras omdöme
Jag uppfattar tiken som "skum" det är hur hon ser ut och rör sig mot mina hundar som jag inte gillar
Kan inte sätta fingret på vad det är
Jag träffar många hundar och har inte fått den känslan med annan hund
Det är därför jag rekomenderar dig att träffa tiken, dom ihop med dina hundar så kan du själv se med egna ögon vad som gäller.
Det kan framförallt vara nyttigt och avdramatiserande för din hane. Skulle tiken visa något under mötet så har du ju all möjlighet att motbevisa dina grannar sen.

Det är ju så....alla står på sin hunds sida och försvarar sin hund och sin ståndpunkt. Utan en chans att se det ur den andras synpunkt kommer det bara bli tjaffs. Trist när man ska vara grannar länge.
Passa samtidigt på att förklara hur mycket jobb du lagt ner på hundmöten och förklara varför det är viktigt för er så kanske de förstår bättre. Det är svårare att vara vrång mot någon som är trevlig och tillmötesgående.

Håller med men det här känns som en ickediskussion.

Jag tar ingen sida nu, men det är väl en okej fråga egentligen att fråga andra vad de tycker om rätt och fel i en situation som beskrivs i det första inlägget? Nu blir det wayyy offtopic, men tycker tex lagar och regler gällande allemansrätt och djurhållning i naturen inte är en "ickediskussion", utan snarare nått som är ganska informativt då många säkert inte har koll (se bara folk i den här tråden som trodde det finns "privata vägar" överallt i sverige där markägaren har rätt att göra exakt vad de vill...).

Det kan man tycka men jag tror inte TS problem löser sig av att trycka upp lagar och regler i nyllet på dom med lösa hunden, att däremot prata med dom om hur hen upplever saken skulle troligen göra det. Men det beror på vilken relation man vill ha med sina grannar.

Fast nu tolkar du ju fritt, ingen har sagt att TS eller nån annan ska "trycka upp lagar och regler i nyllet" på nån alls. Det är ju bara du som säger det :) Det frågades om råd på vad vi skulle göra.. och det kan ju vara bra att veta vad som gäller, innan man pratar med folk som skriker att de minsann äger marken man går på och faktiskt får göra som de vill (detta stämmer ju förstås inte).

Du behöver ju inte ta det bokstavligt. Min poäng är att lösningen på TS problem är rätt enkel bara man har en dialog, man behöver ju inte krångla till det för sig i onödan. De flesta människor är faktiskt rätt snälla om man är snäll mot dem. Sen var det väl ingen som skrek nånting över huvud taget.

Bokstavligt? Du tolkar ju fritt fram saker som ingen ens har nämnt och förkastar hela tråden pga din påhittade tolkning. Hur är rätt sätt att ta det då?;)

Var det ingen som skrek nått alls? Viskade de? TS skriver att hon ropade till folket med den lösspringande hunden, ska jag tolka det som att de stog bredvid varandra och samtalade, eller snarare att de ropade/skrek åt varandra? Ropade kanske är rätt ord, det kan jag ge dig, men jag trodde inte du som påpekar bokstavlighet skulle bry dig så otroligt om man använder "skrek" eller "ropar".

Oavsett, det är inte relevant. Det som är relevant är att det är rätt konstigt att komma in på typ 12e sidan i en tråd i ett diskussionsforum och påpeka att tråden inte borde få finnas till alls, baserat på en egen feltolkning om vad tråden ens handlar om.

1. Ja jag menar såklart inte att det ska BOKSTAVLIGT trycka upp lagboken i nyllet på dom.
2. Vet inte vad du anser att jag massuppfittat faktiskt but please don't enlighten me.
3. Nope inte enligt TS. Jag tror du tolkar lite som du vill här.
4. Visste inte att du hade tolkningsföretråde. Ber om ursäkt.
5. Jag läste från start men orkade inte säga nåt tidigare.
6. Var sa jag att tråden inte får finnas? Feltolkat av dig.
7. Stoppa upp dina smajlisar i röven.

1. Ja jag menar såklart inte att det ska BOKSTAVLIGT trycka upp lagboken i nyllet på dom.
2. Vet inte vad du anser att jag massuppfittat faktiskt but please don't enlighten me.
:bow::rofl::rofl::rofl:

Tänk vilken skillnad ett litet "i" och ett litet "a" kan göra...

*skrattar så jag gråter*

Edit: Ingen kritik mot dig @Elektron, det blev så fantastiskt roligt bara :)

Som ny i forumet kanske du ska tagga ner lite :idea: Halva tråden består av ditt svammel,där det mesta är missuppfattat.

Jag är inte den som hetsar upp mig här... "stoppa upp saker i röven" var rätt komiskt :P

Ärligt talat är jag inte en sån person som bryr sig om vem som säger nånting, och jag sätter inga krav på att folk ska ha "varit med i gänget" en viss tid innan jag lyssnar på nått de säger. Du är uppenbarligen sån dock, men jag vet inte hur jag ska förklara det bättre för dig än att jag inte bryr mig alls om såna saker.. så nja, jag struntar i hur länge du tycker jag ska vänta med att skriva inlägg :)

Jag är lite förvånad över dina inlägg här dock, har sett dig i andra trådar och du verkar ju kunna prata väldigt rakt på sak och uttrycka dig ganska kort, ändå av nån anledning verkar du bli extremt förnärmad och ta åt dig av när jag skriver mina enkla åsikter. Abropå det där med att ge och ta? För övrigt har jag inte menat nått illa mot dig i ett enda inlägg så.. "tagga ner va"?:idea: Du kanske inte ska ha taggarna utåt precis hela tiden. Det verkar du ju rekommendera för andra?

Senast ändrad:
Jag är lite förvånad över dina inlägg här dock, har sett dig i andra trådar och du verkar ju kunna prata väldigt rakt på sak och uttrycka dig ganska kort

Just därför jag bad dig tagga ner! Kan det bli rakare?
Jag har inget emot mothugg,snarare tvärtom, men .......(jag vet inte hur jag ska förklara det utan att moderatorn vill radera mitt inlägg)
I just det inlägget där jag ifrågasatte varför du hoppade på mig,så var tidigare inlägg inte till dig och ovanpå det så missuppfattade du och sen blev jag sur :o

Just därför jag bad dig tagga ner! Kan det bli rakare?
Jag har inget emot mothugg,snarare tvärtom, men .......(jag vet inte hur jag ska förklara det utan att moderatorn vill radera mitt inlägg)
I just det inlägget där jag ifrågasatte varför du hoppade på mig,så var tidigare inlägg inte till dig och ovanpå det så missuppfattade du och sen blev jag sur :o

Jag är inte en sån som måste ha medhåll från alla, och uppenbarligen kommer vi inte hålla med varandra nu. Jag svarade dig ovan, men kan även säga att i mina ögon verkar du inte kunna ta det du själv ger. För mig är det en direkt motsägelse när du skriver att du gillar mothugg men samtidigt inte kan ta enkla kommentarer på nått du skrivit utan att reagera som du gjorde då. Jag har inte taggat upp och behöver därför inte tagga ner, men eftersom du inte kommer tro på mig så kan jag ju inte mer än säga det. Och jag hoppade aldrig på dig.

Ska tillägga att jag tycker det är helt okej att man blir förbannad eller sur ibland, så just det spelar ingen roll för mig iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
20 930
Senast: hollypolly
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 176
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V