Återigen, var har jag påstått att det är vanligt?Det finns folk till allt, att folk tar bort hästar pga lathet och egoism har inte till det vanliga och i synnerhet inte i sina egna ögon. Det går inte att veta folks innersta motiv, de talar man vanligen inte om i den mån man ens känner till dem själv. Det du anser som lathet (om en travtränare tar bort hästarna hellre än att sälja dem exv) kan vara att personen har erfarenheten att hästar han/hon sålt farit illa i för hög utsträckning för att ha samvete att göra det. Han/hon har kanske en annan syn på vad som är ett bra hästliv än du har.
Och i resten av inlägget, vad anser du framgår där? Jag hittar inget stöd för att folk av lathet och eller egoism hellre slaktar hästar. Inte för att någon gör det faktiskt. Det är lite som att du slåss mot väderkvarnar. Det känns ett blygsamt problem jämfört med att en del hästar far illa.
Ja, det händer. Förhoppningsvis händer det inte ofta vilket är positivt!
Har inte skrivit något angående travtränare, även om jag tycker att det är förkastligt att skicka hästar till slakt på löpande band för att de inte är bra nog.