Köpa Marsvin i Norr?

snigelfarmor

Trådstartare
Hej.

Jag har planer på att skaffa marsvin.

Fungerar det att köpa marsvin från zooaffär, eller är det som råttor att man helst inte ska göra det pga dålig genetik, sjukdomar och dålig mat?

Har haft ett flertal råttor innan och de trevligaste är ju absolut de från seriös uppfödare. Men det finns inga marsvinsuppfödare i Umeå vad jag vet, men däremot har de billiga, söta marsvin på djuraffären. Hur ska man göra?

Sv: Köpa Marsvin i Norr?

Hej!
Har du kollat med svenska marsvinsföreningen, de kanske vet någon uppfödare norr över?

Jag skulle nog heller köpa av en uppfödare om det är möjligt.

Lycka till!

Sv: Köpa Marsvin i Norr?

Jag skulle rekommendera att köpa hos en uppfödare. Dom är oftast inge dyrare. Marsvin ifrån djuraffär kan vara i princip vad som helst. Du kan komma hem med en tjock "hane" som inom ett par veckor har förökat sig till tre små till.
Uppfödare har större kunskap om sina djur och djuren är oftast mer hanterade om de kommer därifrån med.

http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/ > Uppfödarregister
Kolla där ifall du hittar någon uppfödare i närheten med någon ras som tilltalar dig. :)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 398
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka