Veganska alternativ då? Vet att TS inte var intresserad av det, men just kyckling är ju det som de flesta anser är lättast att byta ut.Och dyrt när man inte jagar själv. Jag gillar fågel, men till rimligt lidande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Veganska alternativ då? Vet att TS inte var intresserad av det, men just kyckling är ju det som de flesta anser är lättast att byta ut.Och dyrt när man inte jagar själv. Jag gillar fågel, men till rimligt lidande.
Det handlar väl om hur besprutat/icke besprutat fodret som ges. Hur mycket gifter som finns i köttet, med andra ord.
Det finns sorter som växer lite långsammare just för ekouppfödning men de kan precis lika gärna ha de vanliga som egentligen inte är gjorda för det.
Men hittar du ekologisk majskyckling som dessutom varit utegående, säger jag bara köp fö-faan. Men konventionell majskyckling är lika illa som konventionell vanlig.
Veganska alternativ då? Vet att TS inte var intresserad av det, men just kyckling är ju det som de flesta anser är lättast att byta ut.
Jag har försökt ibland men Quorn t.ex är verkligen långt ifrån kyckling. Jag får heller aldrig någon smak i liknande produkter. God sås serveras med papperstussar, typ. Det närmaste jag har kommit är vita bönor i currysås men det är ju rätt långt ifrån har du bra idéer är jag tacksam. Jag saknar kyckling ibland.Veganska alternativ då? Vet att TS inte var intresserad av det, men just kyckling är ju det som de flesta anser är lättast att byta ut.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/rott-ljus-for-kycklingkott-fran-thailand-i-nya-kottguidenJag tror inte kycklingarna bryr sig så mycket om de får ekofoder eller ej . Alltså, när vi hade höns fick de garanterat inget ekofoder och de mådde finfint. Jag har inte så bra koll på kycklingfoder så jag undrade vad för tillsatser som var dåliga, försöker alltså inte dryga mig. För mig låter det mest som försäljningssnack med "ekofoder" för alla har fått för sig att ekologiskt = bra typ.
QuornJag har försökt ibland men Quorn t.ex är verkligen långt ifrån kyckling. Jag får heller aldrig någon smak i liknande produkter. God sås serveras med papperstussar, typ. Det närmaste jag har kommit är vita bönor i currysås men det är ju rätt långt ifrån har du bra idéer är jag tacksam. Jag saknar kyckling ibland.
Stora vita bönor innehåller ungefär 22% protein. Kyckling ligger på 27.Jaaa! Jag hittar det och betalar ohemult, men hellre bra och lite mindre mängd och frekvens. Man behöver inte mycket kyckling, men både BARN och DUFVA behöver proteiner för att bli mätta. Bönor ger inte samma effekt tyvärr.
Nä men du undrar varför deras foder skulle ha betydelse.jag äter inte kyckling och har inte diskuterat antibiotika ?
Antibiotika är väl ändå inte foder?Nä men du undrar varför deras foder skulle ha betydelse.
Oumph är bättre men det är svårt med sojabaserat. Det verkar vara en genomgående regel att det är nästan hopplöst att marinera. Personligen är jag mest för oumph som redan är klar, där alla smaker redan finns så att säga. Själv får jag inte dit dem annat än på yttersta lagret. Matlagningen blir lite begränsad dåQuorn
Jag har ju inte ätit kyckling på över 20 år så jag är nog fel person att tipsa om vad som är mest likt. I grytor gillar jag Anammas bitar. Testade inte du Oumph? Det verkar populärt.
Oumph är bättre men det är svårt med sojabaserat. Det verkar vara en genomgående regel att det är nästan hopplöst att marinera. Personligen är jag mest för oumph som redan är klar, där alla smaker redan finns så att säga. Själv får jag inte dit dem annat än på yttersta lagret. Matlagningen blir lite begränsad då
Stora vita bönor innehåller ungefär 22% protein. Kyckling ligger på 27.
Vad menar du?Soyaprodukter är inte heller helt okontroversiellt.
Vad menar du?
Men alltså, citat från din länk: "Huvuddelen av den soja som produceras används till djurfoder vid produktion av kött, mjölk och ägg samt vid odling av fisk. Den ökande konsumtionen av kött är den enskilt viktigaste orsaken till den snabba expansionen av odlingen." Det är inte oumph och tofu det handlar om.Odlingen sker extremt storskaligt och påverkar både människor och miljö.
WWF är ju inte opartiska, men jag tycker det är intressant.
http://www.wwf.se/vart-arbete/ekolo...marknader/1551375-soja-en-viktig-proteinkalla