Nu nästa fråga om gamla hus. Hur rengör man bäst sot på kaminens ovandel på utsidan. Måste jag köpa något medel, går det med såpa eller. Måste jag måla om allt? Det känns bökigt.
Jag skämmer ut mig själv med okunskap och dumma frågor
När man eldar i en kamin måste man ju vara hemma, får man testa sig fram eller hur vet man hur länge det kommer brinna? Räcker det med ett sorts träslag och hur gör man så man får igång kaminen?. Sorts ved och var köper man det billigast? Och en sak jag inte tänkt påk mina år i lägenhet är ju var köper man grus till vintern? Man ser liksom aldrig en säck med grus och salt i mataffären
Om man väljer att elda mycket för att spara energi blir det väl väldigt kallt på natten och på dagen om man inte eldar på dagen? Kan man stänga av och på elen hur man vill?
Och saker som mäklaren inte visste var hur man stänger av och på allt vatten ifall det blir någon läcka, har ingen aning och sen proppskåpet. Jag såg inte det heller. Var kan man ha gömt det. Det går väl inte att ha utomhus? Båda sakerna måste ju gå att hitta inne om man letar lite mer?