Svärd kan man hitta lite varstans men de flesta är - som tur är - inte stridsdugliga utan bara för dekoration. Jag skulle gissa på att de som finns i huset också hör till den kategorin. /mvh medeltidsnörden
Jag tycker att det blir jättetomt utan något på väggarna men är väldigt petig med motiv på tavlor, är det fel så blir jag också stressad. Om du behåller ett gäng böcker eller skaffar nya så kanske "osynliga" bokhyllor kan vara något? Typ så här:
https://www.bluebox.se/Osynlig-Bokhylla (haffade första länken på Google bara, det finns säkert billigare om man orkar leta)
Trevligt att få med lite möbler. Det var något som slog mig när jag flyttade till hus - hur väldigt tomt det blev när man hade bohag anpassat för en lägenhet på över dubbelt så stor yta.
Det blev många turer till Ikea och Jysk det första året.
Superbra att du slipper köpa in det som behövs för att sköta det yttre. Det är sådant som ska följa med ett hus, men det kan variera väldigt mycket vad som finns. En del är snikna och säljer hellre saker vidare än att låta dem följa med huset.