Liten
Trådstartare
Sv: Köpa dressyrhäst
det är det som är grejen; jag "satsar" ju inte 100% på dressyr..jag menar, jag är tveksam på om jag verkligen vill högre upp en Lätt A.. vill tävla för att få ett utlåtande på min ridning & min pålle, hur det går för oss, inte för att bli tävlingsryttare för att vinna rosetter.. min medryttarpålla går i form, och hon är travare.. vet inte om jag verkligen vill köpa en så pass gammal häst .. (förlåt, nu låter det som att jag bara slopar allt du säger ) ..vill inte gå på stammen, utan på själva hästen . kan hända att jag skippar dressyren efter ett tag och går över helt på distans (rider min medryttarhst i distans..), elr kör lite parallelt, så hm.. jag vet inte
Jag tycker du ska stryka både travare å fullblod om du är det minsta inne på dressyr! Visst man kan men varför göra det så besvärligt för sig!? Jag tycker du ska köpa ett äldre halvblod! En fräch häst som gått minst LA och kan det mesta. En häst som är mellan 16-20 år med bra exteriör som är välriden och utbildad har säkerligen minst fem år kvar på tävlingsbanorna med dig i sadeln! Och det är förbaskat mycket roligare att hålla på när man aldrig blir begränsad av sin häst utan kan komma ruggigt långt tillsammans vartefter man själv lär sig! Och om fem eller kanse tio år när din pärla ska pensioneras ja då har du ju råd att ta ett lån och köpa den där guldstammade unghästen som vi alla drömmer om
det är det som är grejen; jag "satsar" ju inte 100% på dressyr..jag menar, jag är tveksam på om jag verkligen vill högre upp en Lätt A.. vill tävla för att få ett utlåtande på min ridning & min pålle, hur det går för oss, inte för att bli tävlingsryttare för att vinna rosetter.. min medryttarpålla går i form, och hon är travare.. vet inte om jag verkligen vill köpa en så pass gammal häst .. (förlåt, nu låter det som att jag bara slopar allt du säger ) ..vill inte gå på stammen, utan på själva hästen . kan hända att jag skippar dressyren efter ett tag och går över helt på distans (rider min medryttarhst i distans..), elr kör lite parallelt, så hm.. jag vet inte