Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyckte jag oxå... men :meh:
Hade också ute 2 märkeslösa gamla ponny sadlar, först för 500kr st, sen 250kr, sen 100kr.. till sist så blev det en bortskänkes annons där en ponny mamma blev skit glad över sadlarna och kom och hämtade dem direkt.

Ibland så kan det dock fungera att vänta en tid, höja priset och skriva om annonsen helt. :p.
Då blir folk plötsligt glada då de kan pruta halva priset och man själv får en hundralapp mer än vad man först ville ha ;).
För är det för billigt så måste det ju vara ngt fel på det :^
 
Håller på att sälja en av mina sadlar och det är sjukt segt med seriösa spekulanter... Nu är det en från Finland som eventuellt är intresserad :o Någon som vet vem man skickar paket med bäst/billigast dit? Känns lite nervöst för att det är ett annat land, men samtidigt så får jag inte känslan av att det är något lurt och vill ju gärna få sadeln såld någon gång.

Borde rensa ut mer saker och lägga ut till försäljning, men det är så trist med alla som vill ha mer bilder, info och fraktalternativ och sen blir det bara tyst. :banghead:
 
Håller på att sälja en av mina sadlar och det är sjukt segt med seriösa spekulanter... Nu är det en från Finland som eventuellt är intresserad :o Någon som vet vem man skickar paket med bäst/billigast dit? Känns lite nervöst för att det är ett annat land, men samtidigt så får jag inte känslan av att det är något lurt och vill ju gärna få sadeln såld någon gång.

Jag sålde en gammal sele till Finland i somras. Skickade med Posten - var det enklaste alternativet för min del.
 
Håller på att sälja en av mina sadlar och det är sjukt segt med seriösa spekulanter... Nu är det en från Finland som eventuellt är intresserad :o Någon som vet vem man skickar paket med bäst/billigast dit? Känns lite nervöst för att det är ett annat land, men samtidigt så får jag inte känslan av att det är något lurt och vill ju gärna få sadeln såld någon gång.

Borde rensa ut mer saker och lägga ut till försäljning, men det är så trist med alla som vill ha mer bilder, info och fraktalternativ och sen blir det bara tyst. :banghead:
Skickade med bussgods, men det var ett par år sedan, billigt och sadeln kom fram utan problem :)
 
Håller på att sälja en av mina sadlar och det är sjukt segt med seriösa spekulanter... Nu är det en från Finland som eventuellt är intresserad :o Någon som vet vem man skickar paket med bäst/billigast dit? Känns lite nervöst för att det är ett annat land, men samtidigt så får jag inte känslan av att det är något lurt och vill ju gärna få sadeln såld någon gång.

Borde rensa ut mer saker och lägga ut till försäljning, men det är så trist med alla som vill ha mer bilder, info och fraktalternativ och sen blir det bara tyst. :banghead:

Har inte sålt till Finland men har köpt från England och sålt till Norge.
Frakten gick på 500kr från England med royal mail (tog dock 2 veckor pga påskhelgen)
Och frakten gick på 400 till Norge med posten. Tog 3 dagar. Har inte varit några problem med att boka frakten, lite mer komplicerat att leta fram iban numret :p.
 
Håller på att sälja en av mina sadlar och det är sjukt segt med seriösa spekulanter... Nu är det en från Finland som eventuellt är intresserad :o Någon som vet vem man skickar paket med bäst/billigast dit? Känns lite nervöst för att det är ett annat land, men samtidigt så får jag inte känslan av att det är något lurt och vill ju gärna få sadeln såld någon gång.

Borde rensa ut mer saker och lägga ut till försäljning, men det är så trist med alla som vill ha mer bilder, info och fraktalternativ och sen blir det bara tyst. :banghead:

Kolla på www.fraktjakt.se. Där kan du se vad det kostar att skicka. Typ en femhundring borde det bli.
 
Äldre, rejäl sadel som inte passar någon av mina hästar.
Jaja, lägger ut den på annons, en femhundring.

Får direkt svar av en som tänkte skicka en bekant att mötas upp och sen få låna den för att prova ett par dagar.
Seriöst, låna hem och krångla!? För en sadel för 500 spänn? O_o

I min värld när det gäller en billig sadel: Köp, prova, passar inte = sälj vidare! Jag är ingen sadelbank där man får låna (utan ränta).
Iofs, man kanske ska börja ta ränta/låneavgift om folk vill prova en sadel? :idea:
 
Åh nu måste jag gnälla! Såg några schabrak till salu, kontaktade säljaren och vi kom överens om pris och säljaren skulle återkomma med pris för frakten. Det gick två dagar sen skickade jag ett sms med en vänlig påminnelse, varpå jag får till svar att en annan köpare fick köpa dom då hon var på plats och även köpte andra saker.

Alltså jag förstår att det är smidigare att sälja "på plats" än att hålla på och skicka, MEN skriv att du inte kan skicka då och du kan väl åtminstone ha lite vett i skallen och höra av dig till mig så jag slipper gå och vänta på att du ska höra av dig :mad:
 
Köpte en sadel till sambons medryttarhäst för 2000. Jag kollade vad märket borde passa för häst och hur bred den borde vara och slog till. Den funkar så jag slipper sälja den direkt :-). Orka tramsa för småsummor!

/Lavinia

Äldre, rejäl sadel som inte passar någon av mina hästar.
Jaja, lägger ut den på annons, en femhundring.

Får direkt svar av en som tänkte skicka en bekant att mötas upp och sen få låna den för att prova ett par dagar.
Seriöst, låna hem och krångla!? För en sadel för 500 spänn? O_o

I min värld när det gäller en billig sadel: Köp, prova, passar inte = sälj vidare! Jag är ingen sadelbank där man får låna (utan ränta).
Iofs, man kanske ska börja ta ränta/låneavgift om folk vill prova en sadel? :idea:
 
Måste få gnälla igen! Köpte ett begagnat schabrak, snabb och smidig affär men när jag fick paketet idag så var schabraket smutsigt och fullt med hästhår på undersidan:mad: okej om man kanske inte har tillgång till tvättmaskin, men man kan väl åtminstone borsta rent så gott det går? Snart tänker jag endast köpa sprillans nya grejer, det kostar ju desto mer men det är mycket bättre för min mentala stabilitet och för mitt humör:devil: *andaas, andaas*
 
Måste få gnälla igen! Köpte ett begagnat schabrak, snabb och smidig affär men när jag fick paketet idag så var schabraket smutsigt och fullt med hästhår på undersidan:mad: okej om man kanske inte har tillgång till tvättmaskin, men man kan väl åtminstone borsta rent så gott det går? Snart tänker jag endast köpa sprillans nya grejer, det kostar ju desto mer men det är mycket bättre för min mentala stabilitet och för mitt humör:devil: *andaas, andaas*
Har sedan länge kommit fram till att nya saker är bättre ;). Åtminstone om man köper saker o sett. Det enda som man kan köpa så är sadlar, och är det begagnat så ska man alltid räkna med det värsta, så blir man glad då man får fina saker och inte lika besviken då man får skitiga :p
 
Har sedan länge kommit fram till att nya saker är bättre ;). Åtminstone om man köper saker o sett. Det enda som man kan köpa så är sadlar, och är det begagnat så ska man alltid räkna med det värsta, så blir man glad då man får fina saker och inte lika besviken då man får skitiga :p
Du var inte så dum du! Jag tror jag ska hoppa in på ditt spår:D

Jag messade med säljaren förut, som bad om ursäkt och erbjöd en retur och pengarna tillbaka, men schabraket var i fint skick i övrigt så jag får väl borsta päls och tvätta det så blir det fint igen, så det är väl inte hela världen men jag blev lite besviken först.. Får väl åka till hästaffären imorgon och tröstshoppa något fint:angel:
 
Jag måste också klaga av mej lite. La ut ett gammalt men lite använt stalltäcke i en fbgrupp för ca 25kr. Det var två som lade bud varav den ena hade högst bud. Lämnade kontonr och skrev att täcket skickas så fort pengarna kommit in. Tänkte att det kan ju ta 3dagar innan de kommit in. Efter en vecka hade fortfarande inga pengar kommit in så hörde av mej och bad de kontrollera att de skrivit in rätt kontonr och om de kunde skicka ett kvitto på överföringen. Jag själv kontrollerade 3ggr att jag skrivit rätt kontonr. Och efter det har jag inte hört ett jota.

Blir trött på sånna personer!
 
Jag måste också klaga av mej lite. La ut ett gammalt men lite använt stalltäcke i en fbgrupp för ca 25kr. Det var två som lade bud varav den ena hade högst bud. Lämnade kontonr och skrev att täcket skickas så fort pengarna kommit in. Tänkte att det kan ju ta 3dagar innan de kommit in. Efter en vecka hade fortfarande inga pengar kommit in så hörde av mej och bad de kontrollera att de skrivit in rätt kontonr och om de kunde skicka ett kvitto på överföringen. Jag själv kontrollerade 3ggr att jag skrivit rätt kontonr. Och efter det har jag inte hört ett jota.

Blir trött på sånna personer!
Vad matt man blir på såna personer, är det så svårt att slänga iväg ett kort meddelande att man inte är intresserad längre så att någon annan kan få chansen? Såklart att det är retligt när de redan har bestämt sig en gång men hellre det så man får ett besked för total tystnad är ju det absolut värsta.
 
Hilfe. Gott om idioter finns det!

Lämnade in alla hästprylar till en som säljer på kommision :) Sjukt smidigt!
Bilen fick kvarndammen sälja, oxå sjukt smidigt!

Jag bara misslyckas med att köpa sadel :p
Mailat på massor men då jag vill ta hem och prova är det svårt. Men tänker inte köpa något för 8-15kkr utan att få prova. Bor i sthlm så finns massor tillsalu i närheten.
 
Hilfe. Gott om idioter finns det!

Lämnade in alla hästprylar till en som säljer på kommision :) Sjukt smidigt!
Bilen fick kvarndammen sälja, oxå sjukt smidigt!

Jag bara misslyckas med att köpa sadel :p
Mailat på massor men då jag vill ta hem och prova är det svårt. Men tänker inte köpa något för 8-15kkr utan att få prova. Bor i sthlm så finns massor tillsalu i närheten.
Åk till en sadelutprovare och prova ut en sadel, leta sedan upp den begagnat :).
Är så jag gjort ^_^, eller ja.. har mest provat vänners sadlar och sen köpt likadan :p.
Sadeln som förhoppningsvis kommer idag provade jag både hos en vän och en sadelutprovare :D. Får hoppas att även denna passar bara :p. Är ju lite skillnad på en ny sadel stoppning och en använd sadels.
Men tummar tår och hovar hålls för att den ska passa perfekt ^_^, inte provat den i rätt tum innan :o.
 
Har förresten börjat tappa tillteo till hästloppis ar, det dyker ju upp fler och fler men folk verkar inte vara lika köp glada längre.. har på de sista loppisarna knappt tjänat igen bensinen :/.
Men pallar inte att sälja på internet :arghh:. Antingen så vill folk att man ska hålla saker i en vecka eller så vill de att man ska skicka. Och ska man skicka så betyder det en vecka av att väga, paketera, komma överens om frakt sätt och så får man köra en mil till posten som alltid plussar på de sista mm som gör paketet till 100kr dyrare :banghead::rage:.
 
Jag är lagom trött på en person jag skulle köpa en padd av. Frågar var, när och sen hur jag ska betala, får svar att jag kan hämta den hos henne ca 3 mil ifrån där vi bor åt fel håll. Ok, inga problem eftersom vi verkligen behöver den där padden asap. Frågar vilken tid, om adress och numret till hennes swish. Några timmar senare får jag svar på att hon inte är hemma på kvällen. Frågar min pappa om han vet vart stället ligger (orten då, adress fick jag inte), han säger att han jobbar ca 15 min ifrån om 2 dagar så jag frågar om det är ok att min pappa svänger förbi eftersom han jobbar i närheten. Får som svar att hennes stall är på samma ort som min pappa jobbar på så hon kan ta padden dit så det bara är för han att hämta den i transportens sadelkammare.
Låter toppen, frågar om swish igen och om adress till stallet. Inget svar... nästa dag får jag ett svar efter 14 (när min pappa åkt därifrån) där hon frågar om han jobbar på samma ställe imorgon också och att hon kan ta med padden dit. Tack, men nej tack pappa jobbar inte där längre. Missade liksom chansen.
Då säger hon att hennes sambo kan ta med padden till sitt jobb (ligger åt rätt håll) så kan min pappa hämta den där. Låter bra, frågar igen om swish nummer. Inget svar på flera timmar så skickar ett till meddelande typ "hallå, hur blir det? Ska jag swisha pengarna? Annars hoppar jag av då jag inte orkar hålla på såhär", får plötsligt svar på det meddelandet 2 sekunder senare (vilket får mig att misstänka att hon ignorerar meddelandena..) att padden ligger i stallet och att hennes sambo inte hinner ta med den till jobbet den dagen. Men hon skulle tydligen åka till samma ort som jag har hästen på så vi kunde mötas upp där. Hon skulle höra av sig när hon åker så vi kan mötas upp...

Har fortfarande inte hört av sig en vecka senare och jag orkar bara inte med henne., :p Alltså vadå, jag trodde man var intresserad av att sälja sina saker? Jag gjorde min bästa för att vara en okomplicerad och smidig köpare och så blir det såhär... Suck. :banghead: Glad över att jag faktiskt väntade med att betala tills vi avtalat något och inte betala i förväg som jag tänkte göra först.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 257
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 674
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 808
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Världscupen 2024/2025
  • Sluta rida?

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp