Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 4
Uppvisningsyfte
Nej man visar att man är på rätt väg eller inte. Att det går att SKOLA den vidare. Gör man som du menar så tappar skolan sitt syfte, men kan ha en viss lösgörande effekt.
En rakriktad häst är liksidig = lika stark o smidig i båda sidor o kan utföra rörelser lika bra o lätt åt båda hållen.
Att den jobbar lika med båda bak.
En sned häst i galoppen vill inte belasta ngt ben lika mkt- sätta inunder sig.
Troligen det ena bakbenet.
Oliksidig.
hästar som galopperar i hagen bara i den ena galoppen kan man nästan förutsätta ha ngn defekt. Inte blir det bättre när man sitter upp.
Att det kan bero på ryttarmiss är väl troligt då vi är mer ensidiga än hästen som går på 4 ben.
Uppvisningsyfte
Nej man visar att man är på rätt väg eller inte. Att det går att SKOLA den vidare. Gör man som du menar så tappar skolan sitt syfte, men kan ha en viss lösgörande effekt.
En rakriktad häst är liksidig = lika stark o smidig i båda sidor o kan utföra rörelser lika bra o lätt åt båda hållen.
Att den jobbar lika med båda bak.
En sned häst i galoppen vill inte belasta ngt ben lika mkt- sätta inunder sig.
Troligen det ena bakbenet.
Oliksidig.
hästar som galopperar i hagen bara i den ena galoppen kan man nästan förutsätta ha ngn defekt. Inte blir det bättre när man sitter upp.
Att det kan bero på ryttarmiss är väl troligt då vi är mer ensidiga än hästen som går på 4 ben.