Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kl
Ang balans och stillastående osv så har jag alltid trott att det r det man gör när man gör en korrekt halt , dvs hästen står i balans och utifrån det kannan föra vadan önskar , rygga , fatta galopp ur halten , eller vad som .
Varför krångla till det ?
Ok: Rollkur = HFRollkur och HF är samma sak Brille ...
Varför då?
Ok: Rollkur = HF
Finns det någon sekvens med HF i filmen?
Finns det någon sekvens med LDR i filmen?
Finns det någon sekvens med LR i filmen?
Filmens länk http://youtu.be/xdya3mXZJOM.
Jag får känslan av torrsim... När man väl hamnar i vattnet finns det massa annat att tänka på än hur man håller fingrarna och i vilken takt armar och ben ska gå.
Verkar bättre att hoppa i bassängen på grunt vatten och börja med att känna att man kan hålla sig flytande och träna simtag på riktigt ;-)
Jag får känslan av torrsim... När man väl hamnar i vattnet finns det massa annat att tänka på än hur man håller fingrarna och i vilken takt armar och ben ska gå.
Verkar bättre att hoppa i bassängen på grunt vatten och börja med att känna att man kan hålla sig flytande och träna simtag på riktigt ;-)
Va ? Torrsim tycker jag snarare att mickla och meckla stillastående är Isåfall . Men jag förstår din liknelse fast seriöst ifrågasätter jag torrsim som behov om man samtidigt sitter och utbildar hästar . Då är det ju ryttaren vi förefaller utbilda ?
Ok: Rollkur = HF
Finns det någon sekvens med HF i filmen?
Finns det någon sekvens med LDR i filmen?
Finns det någon sekvens med LR i filmen?
Filmens länk http://youtu.be/xdya3mXZJOM.
OJ! Det där var riktigt otrevligt sagt, både kryddan och mackan. Vad vill ni ha ut av denna diskussionen?
De flesta hästar behöver man inte mickla med i halt.
Men på en del kan man dra stor nytta av det. Oftast är de felridna eller har varit sjuka/haft ont och därför lärt sig fel.
Den tankegången är jag med på! Det är säkert en bra grej att kunna men på en vanlig häst går det bra att lära in signaler under rörelse framåt
Sen kommer skolridningen/färdiga hästen:
Den kan man rida enbart på sitsen iom att man rider den rak. För man behöver inte ställa mer.
Dock får man alltid gå tillbaks till det skolande arbetet iom att inga av oss blir helt färdiga med 100% i alla lägen.
Så tänker jag. Och det är också skälet till att jag har det signalsystem jag har.