Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 3
Ah, dina gamla otrevliga takter glimtar fram då och då...
Möjligen kunde du, efter upprepade frågor, försöka förklara varför du jämför en tvärnit på detta sätt med dressyrhästens mjuka välbalanserade övergång. Och på ett sådant sätt att man får intrycket att du anser att även dressyrhästen ska sättas på hasorna. Tänk gärna igenom hur du uttrycker dig så blir det nog mer begripligt hur du menar.
Men ta och lägg ner nu, var har jag skrivit att en dressyrhäst ska göra på det viset? Så utomordentligt löjligt att dra såna slutsatser. Gå tillbaks och läs vad jag och Ray diskuterade istället, försök sätta dig in i sammanhanget. Det var TEKNIKEN att bromsa på bakdelen jag syftade på, inte just exakt så som visades i filmen. Man kan bromsa olika snabbt förstår du. Filmen jag lade in var en SHOW, inte en dressyrtävling. Det trodde jag framgick.
Ah, dina gamla otrevliga takter glimtar fram då och då...
Möjligen kunde du, efter upprepade frågor, försöka förklara varför du jämför en tvärnit på detta sätt med dressyrhästens mjuka välbalanserade övergång. Och på ett sådant sätt att man får intrycket att du anser att även dressyrhästen ska sättas på hasorna. Tänk gärna igenom hur du uttrycker dig så blir det nog mer begripligt hur du menar.