Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 3
Jag håller med dej.
Jag svarade inte på Brilles ord om den filmen, det är bara alltför pinsamt för att kommentera, tycker jag särskilt med att länka till det patetiska bildurvalet och amatördissektionen av dessa (mkt dåliga bilder absolut men vem säger att all elitdressyr är bra eller fulländad)
Tycker ökningen är helt fantastisk och det jag gillar med Hester är bl.a att han har tagit tillbaka ledarposition inom dressyren till ridning på mer klassisk grund än tex holländarnas. Det är bra tycker jag. Han står för en sympatisk modern dressyr jag gillar.
Bilderna på den länken är absolut ingen någon borde vara stolt över. Här gissar jag att alla är rörande överens om att underhalsen buktar ut, hästen viker in näsan och sänker ryggen och har bakbenen i Kina. Det är inte bilder på bra dressyr och jag vet inte vem det är faktiskt...
Men jag vet inte vad det har med LDR att göra? Och det ser inte ut som Hester i alla fall. Hade varit kul att veta poängen på de moment som finns på bild för jag gissar att det inte var 10 p.
På tävling kan man alltid misslyckas eftersom man måste utföra sitt program oavsett hur hästen känns. Därför är jag sååå impad över hesters ökning och upptagning, som sker på en tävling och är sååå himla nära perfekt. I domarnas ögon var den till och med perfekt i och med att han fick 10 p.
Men
Jag håller med dej.
Jag svarade inte på Brilles ord om den filmen, det är bara alltför pinsamt för att kommentera, tycker jag särskilt med att länka till det patetiska bildurvalet och amatördissektionen av dessa (mkt dåliga bilder absolut men vem säger att all elitdressyr är bra eller fulländad)
Tycker ökningen är helt fantastisk och det jag gillar med Hester är bl.a att han har tagit tillbaka ledarposition inom dressyren till ridning på mer klassisk grund än tex holländarnas. Det är bra tycker jag. Han står för en sympatisk modern dressyr jag gillar.