Konstiga saker ni bara behöver göra

Ibland bara måste jag läsa vissa trådar på buke trots att jag blir så irriterad på dom. Och jag slutar inte efter första läsningen - jag fortsätter när det finns nya inlägg! Fast jag vill egentligen att tråden ska få ett bra slut så jag antar att det är därför jag fortsätter läsa.

Min nalle sen födseln hänger med men får nöja sig med att sitta som prydnad. Överallt jag bott så sitter han i eller i närheten av sovrummet på en pall eller på en byrå.

Jag tar alltid en ny tekopp hemma men på jobb använder jag samma tekopp under hela dagen utan att diska emellan.

När jag är nervös/stressad/orolig trycker jag gärna en nagel mot läppen eller in mot tummen så det domnar.

Jag lyssnar nästan jämnt på dokumentärpoddar när jag ska sova. Annars går det inte att somna :o
Jag är tvärtom med temuggarna, jag har samma mugg här hemma flera dagar i sträck och när den blivit brun av tet så diskar jag ur den, innan jag hade diskmaskin hade jag i bikarbonat men nu när jag har diskmaskin blir den skinande ren så som inte ens bikarbonaten lyckades med så nu diskas den oftare när den får följa med på köpet liksom.

Är perfektionist när det gäller te. Letade efter den perfekta muggen i flera år och för något år sedan hittade jag den på second hand:banana::banana:, en öljsejdel i glas som rymmer runt 7 dl, även om jag inte dricker upp allt så håller den värmen länge, den har också rätt utseende, bekväm att hålla i och sen så tycker jag att olika stora och olika former av muggar låter te få sin fulla och bästa smak, har provat mig fram under många år och blir alltid besviken när man är på café eller hälsar på någon och man får en kaffekopp eller liknande för då smakar typ allt te beskt. Jag har köpt mig en vattenkokare där man kan välja graderna så jag värmer bara upp den till 90 grader för att just den temperaturen är för grönt te.

Haha, härligt med någon mer som satsar på det här med att få till så låga priser som möjligt. Håller med om att rabatter är underbart. Jag bunkrar extremt ifall att något skulle vara slut när jag behöver det nästa gång. Det kan liksom handla om att köpa 11 flaskor sötningsmedel på en gång för att den sorten var slut i affären en gång och jag inte vill stå utan om det händer igen:nailbiting:. Bunkrar allt och alla tycker jag är galen.

MEN mitt rekord som gör att jag framstår som en crazy cat lady eller en sån i sådana där program som outsiders eller något är att jag på riktigt köpt på mig ca 70 eller troligtvis upp emot 80 !!!!:D paket av samma sorts te för att det står på hemsidan att produkten utgått men den finns på mitt ICA maxi och jag är livrädd att det ska ta slut eftersom det är det enda te jag gillar just nu.:angel: När jag flyttade fyllde jag två flyttkartonger med bara dom teförpackningarna plus att jag har ca 100 till paket av andra sorter, och påsar efter påsar av lösviktste, suck, ibland blir jag lite trött på mig själv. Sen vet alla om att jag dricker flera mugar te per dag så jag får alltid te i present så mitt förråd fylls bara på hela tiden. Väldigt snällt men är ganska trött på det nu.
Jag är också en som prisjagar och kan bunkra upp orimligt mycket om det är billigt av något jag använder ofta eller utförsäljning av något jag gillar :p

Jag är tvärtom med temuggarna, jag har samma mugg här hemma flera dagar i sträck och när den blivit brun av tet så diskar jag ur den, innan jag hade diskmaskin hade jag i bikarbonat men nu när jag har diskmaskin blir den skinande ren så som inte ens bikarbonaten lyckades med så nu diskas den oftare när den får följa med på köpet liksom.

Är perfektionist när det gäller te. Letade efter den perfekta muggen i flera år och för något år sedan hittade jag den på second hand:banana::banana:, en öljsejdel i glas som rymmer runt 7 dl, även om jag inte dricker upp allt så håller den värmen länge, den har också rätt utseende, bekväm att hålla i och sen så tycker jag att olika stora och olika former av muggar låter te få sin fulla och bästa smak, har provat mig fram under många år och blir alltid besviken när man är på café eller hälsar på någon och man får en kaffekopp eller liknande för då smakar typ allt te beskt. Jag har köpt mig en vattenkokare där man kan välja graderna så jag värmer bara upp den till 90 grader för att just den temperaturen är för grönt te.
Oh, bild? :)

Ja på den att te smakar olika i olika muggar! Och folk som micrar tevatten ska vi inte prata om, det blir aldrig gott :down: Kan inte heller med när folk häller upp tevatten först och sen i med tepåse/kula :crazy: teet måste i först och sen vatten på annars smakar det inte riktigt (enligt mig :p).

Ja på den att te smakar olika i olika muggar! Och folk som micrar tevatten ska vi inte prata om, det blir aldrig gott :down: Kan inte heller med när folk häller upp tevatten först och sen i med tepåse/kula :crazy: teet måste i först och sen vatten på annars smakar det inte riktigt (enligt mig :p).
Fy för micrat vatten! Man vill gärna ha en kopp som håller värmen länge och som gör att teet smakar gott :love:

H
29292

Min stora kärlek:love::heart

När man åker förbi en fårhage på våren och får syn på lamm måste man (oavsett var i en konversation man befinner sig!) avbryta allt och skrika LAAAAAAAMM för att göra övriga uppmärksamma på att det går något hjärtskärande vid sidan av bilen. Sitter liksom i ryggraden numer.

Och alltid hälsa när man kör förbi en kohage. Lite sådär artigt och respektfullt mumla ett hallå eller i alla fall höja handen till en liten vinkning.

I vår familj är det också viktigt att inte tala om för vår hund att han är just en hund. Han är adopterad från Spanien och tror att han är en människa, och så vill vi att det ska förbli. Så det närmaste hund vi kallar honom är hund-ish. Annars går han under benämningen "lille killen". Har blivit så invant nu att hela familjen hyssjar den som kallar honom hund.

Kanske inte något som jag behöver göra direkt då jag inte riktigt kan göra det själv... Men jag fullkomligt älskar att få ryggen kliad :love::love::love: det är bättre än en orgasm! :cool::rofl:
Jag kan stå med ryggen mot ett hörn och klia ryggen som Baloo :D men det bästa är om någon börjar klia min rygg, om jag kunde spinna så skulle jag det då!
Jag misstänker att det är något som sitter kvar sen barndomen när min mamma brukade klia min rygg när jag skulle somna, det är en underbar njutning helt enkelt. Nu för tiden är min mamma trött på det och vägrar för det mesta göra det :meh::mad::p

leka häst
Kanske inte något som jag behöver göra direkt då jag inte riktigt kan göra det själv... Men jag fullkomligt älskar att få ryggen kliad :love::love::love: det är bättre än en orgasm! :cool::rofl:
Jag kan stå med ryggen mot ett hörn och klia ryggen som Baloo :D men det bästa är om någon börjar klia min rygg, om jag kunde spinna så skulle jag det då!
Jag misstänker att det är något som sitter kvar sen barndomen när min mamma brukade klia min rygg när jag skulle somna, det är en underbar njutning helt enkelt. Nu för tiden är min mamma trött på det och vägrar för det mesta göra det :meh::mad::p
Åh vad jag känner igen mig, mamma drog med naglarna längs med ryggen och genom hårbotten. Jag brukade önska lite massage också för det är underbart :love: Tyvärr klarade mamma inte så mycket så det gick en liten stund ibland och ibland kanske inget alls för hon har ganska så allvarlig fibromyalgi så hon klarar inte alltid. Jag brukade ligga i mammas famn och knä när vi satt i soffan, långt upp i åldrarna och gjorde det för bara någon månad sedan som den vuxna 31 åringen som jag är:D

En av dom konstigaste och egentligen något som kanske gör att omgivning tittar till är att jag alltid måste leka häst med kundvagnen i affären, i hissen och under själva vägen till matbutiken i gallerian och tillbaka men då är det lite kämpigare. Jag har en av dom där lite minde vagnarna som är lite halv nya i vår butik och inte alls en av dom där slukhålen som familjerna har)

Jag ställer mig alltid på den nedre delen av vagnen och får den att liksom lyfta från marken med främre delen och så leker jag att den stegrar sig och gnäggar högt. Oavsett om det är massor av folk omkring mig:o:p

MÅSTE göra så varje gång jag handlar, stegra och gnägga. Kanske ett sådant ögonblick då mina förälder låtsas som att jag inte är där med dom:p

Jag hatar att gå eller köra samma väg fram och tillbaka, så jag brukar hitta olika vägar till samma mål.
Jag också... Jag bor så jag kan åka på ena eller andra sidan älven för att komma till min syster, så jag varierar väg dit och hem. Stallet ligger längs med ena vägen, och då brukar jag åka andra vägen hem.

Ähum... Jag har en tutsten. En stor (minnes-?)sten längs en väg jag kör ibland. Man måste tuta vid den stenen annars drabbas man av otur.

En god väns far brukade alltid tuta när han bytte landskap. En gammal kommunalman av den gamla sorten. Kommunalordförande och betrodd med mängder av uppdrag. (Och med en liten räv bakom örat).

Hans dotter förebrår mig alltid när jag låter bli att tuta vid landskapsgränser. :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 899
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag blir galen på mig själv och min kropp. Ingen här kan såklart ge ett utlåtande och det är inte det jag är ute efter heller, men ni...
Svar
10
· Visningar
1 888
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?