Qelina
Trådstartare
Jag är tvärtom med temuggarna, jag har samma mugg här hemma flera dagar i sträck och när den blivit brun av tet så diskar jag ur den, innan jag hade diskmaskin hade jag i bikarbonat men nu när jag har diskmaskin blir den skinande ren så som inte ens bikarbonaten lyckades med så nu diskas den oftare när den får följa med på köpet liksom.Ibland bara måste jag läsa vissa trådar på buke trots att jag blir så irriterad på dom. Och jag slutar inte efter första läsningen - jag fortsätter när det finns nya inlägg! Fast jag vill egentligen att tråden ska få ett bra slut så jag antar att det är därför jag fortsätter läsa.
Min nalle sen födseln hänger med men får nöja sig med att sitta som prydnad. Överallt jag bott så sitter han i eller i närheten av sovrummet på en pall eller på en byrå.
Jag tar alltid en ny tekopp hemma men på jobb använder jag samma tekopp under hela dagen utan att diska emellan.
När jag är nervös/stressad/orolig trycker jag gärna en nagel mot läppen eller in mot tummen så det domnar.
Jag lyssnar nästan jämnt på dokumentärpoddar när jag ska sova. Annars går det inte att somna
Är perfektionist när det gäller te. Letade efter den perfekta muggen i flera år och för något år sedan hittade jag den på second hand, en öljsejdel i glas som rymmer runt 7 dl, även om jag inte dricker upp allt så håller den värmen länge, den har också rätt utseende, bekväm att hålla i och sen så tycker jag att olika stora och olika former av muggar låter te få sin fulla och bästa smak, har provat mig fram under många år och blir alltid besviken när man är på café eller hälsar på någon och man får en kaffekopp eller liknande för då smakar typ allt te beskt. Jag har köpt mig en vattenkokare där man kan välja graderna så jag värmer bara upp den till 90 grader för att just den temperaturen är för grönt te.