Konstiga saker ni bara behöver göra

Vad jag älskar den här tråden!!! :heart:heart:heart:up::) Så många av mina egenheter som andra också verkar ha! Kan bara bocka av allt med krispig is, tvätta sömnen ur ögonen, dubbelkolla avstängda spisar etc...!
Bidrar med egenheten att saker måste vara rakt; tavlor ska hänga rakt, bord och stolar ska stå rakt, bilen vara rakt parkerad i rutan på jobbet (japp, man kan få köra fram och tillbaks några gånger och även gå ut och kolla innan man är nöjd...:o) Och om det mot förmodan inte KAN vara rakt av någon anledning så måste det vara ”rakt i vinkeln”, dvs t e x 90 ˚.

Ursäktan röran på bordet.
Iallafall jag måste ha flärpen uppe på på läskburkar :D Roligast är kliar i andras fingrar att trycka ner den.
58796999_10218830174935822_7187662868328742912_n.webp

Jag måste lägga upp/vika över mina fingrar över varandra i kors. Ibland alla fem fingrar i rad eller när jag inte tänker alls på det så är det framförallt lillfingret och ringfingret jag gör så med, det går på automatik och tänker sällan på det. Anledningen till att jag inte tänker på det är nog för att det liksom blivit normaliserat för mig att man måste hålla fingrarna så.

Jag saltar allt jätte mycket, nu var det länge sen jag åt tacochips, typ 15 år sedan men då brukade jag salta på dom saltade chipsen för att jag tyckte dom inte smakade något annars. Saltar ännu mer nu tyvärr för jag vet att det är dåligt men jag försöker jobba bort den vanan men å andra sidan behöver ju kroppen salt också.

Jag vill alltid stänga av alarmet innan det ringer, ibland har jag bara några sekunder på mig och stressar som en tok för att inte missa alarmet.

Jag äter bara hembakat bröd och har gjort det sen jag flyttade hemifrån för 9 år sedan, förutom tunnbröd och knäcke iof men allt annat matbröd. Gillar inte längre något köpebröd vilket är det som gemen man har hemma och då bara påminns jag varför jag väljer att baka själv.

Jag följer aldrig ett recept från en brödbok, tittar och får inspo och sen kör jag själv och jag börjar bli en höjdare nu, mäter heller inte upp vattnet när jag kokar gröt utan häller i lite och kompenserar under tiden.

Min mat måste antingen vara jätte kall om den ska vara kall eller kokhet så att det inte går att äta den. Så om jag kokar gröt värmer jag sedan i micron flera gånger, jag värmer tills det är på gränsen till att koka över, då pausar jag, rör runt lite och värme ett par omgångar till. All gröt måste redas med majsmjöl/maizena för att få rätt konsistens för jag klarar inte blaskiga grejer utan vill ha fast konstens ...Samma procedur med varm/kallt till lagad mat också.

Om jag mikrar bröd från frysen (har delat upp allt i skivor och brödkakor direkt efter att dom svalnat) så måste jag först blöta brödet, sen värma i mikron på precis rätt sekund vilket erfarenheten lärt mig, sen ta ut biten, torka med papper på båda sidorna (alltså vem torkar ett bröd som om det är ett barn man badat :D )virra in i en kökshandduk. Annars tycker jag brödet blir torrt och träligt. Men om jag gör så så smakar det nybakat.

Och till sist för det här inlägget, jag är på tok för beroende av sötningsmedel i t.ex. gröt, jag brukar ösa på sådana obskyra mängder att inte en jag som är beroende av det kan äta det...

Min sambo måste släta till lakanet, lyfta upp kudden i luften och puffa till den på ett särskilt vis, lägga den på exakt rätt sätt och fixa och dona till fullständig perfektion.
Jag måste retas och pilla lite så att han måste börja om 😇

Ögonbajs heter det väl?
Blä, då röstar jag på alla andra varianter än ditt förslag :D Var kommer det ordet från? Hittat på det själv?

Jag trodde att det bara var jag som hade dom där plupparna vid ögonen. Och dom är ju så störiga...

Jag måste handla olika saker i olika butiker, jag är som en pensionär som har koll på vilka affärer som har vad och vad det kostar och har jämfört priset på typ allt, skäms lite över det :angel:

Är jag trött går jag till närbutiken tre minuter från där jag bor men där köper jag bara Pepsi Max (dyyyyrt jämfört med andra affärer men det är lite smidigare än dom lite längre bort även om jag kan gå till Netto ibland för det tar bara 10 minuter dit också men Pepsi är tungt). Annars är Lilla Coop precis hos mig svindyra, köpte en paprika en gång och den kostade 20 kr :wtf:

Är en sådan där prisjägare ibland, kan kolla kilopriset på toapapper och gurka och sånt. Klart jag kan handla annat, jag är inte helt galen men snåljåpen i mig tittar fram då och då..

.Är ju inte fattig egentligen men lever på sjukpenning och vill liksom få det att gå runt.

Nu har jag biktat mig om det här pinsamma beteendet, är som sagt inte helt galen och låst men har den där lilla Farbror Joakim från Kalle Anka inom mig :angel:

Jag måste handla olika saker i olika butiker, jag är som en pensionär som har koll på vilka affärer som har vad och vad det kostar och har jämfört priset på typ allt, skäms lite över det :angel:

Är jag trött går jag till närbutiken tre minuter från där jag bor men där köper jag bara Pepsi Max (dyyyyrt jämfört med andra affärer men det är lite smidigare än dom lite längre bort även om jag kan gå till Netto ibland för det tar bara 10 minuter dit också men Pepsi är tungt). Annars är Lilla Coop precis hos mig svindyra, köpte en paprika en gång och den kostade 20 kr :wtf:

Är en sådan där prisjägare ibland, kan kolla kilopriset på toapapper och gurka och sånt. Klart jag kan handla annat, jag är inte helt galen men snåljåpen i mig tittar fram då och då..

.Är ju inte fattig egentligen men lever på sjukpenning och vill liksom få det att gå runt.

Nu har jag biktat mig om det här pinsamma beteendet, är som sagt inte helt galen och låst men har den där lilla Farbror Joakim från Kalle Anka inom mig :angel:

Jag brukar tävla med mig själv hur mycket jag får i rabatt på Ica när jag veckohandlar :D Blir det under 100 kr blir jag sjukt missnöjd :cautious: Matplaneringen anpassas helt efter reklambladet och det bunkras inför kommande veckor när det är bra priser. Hade vi haft fler butiker att välja emellan hade jag garanterat haft sten koll på vart saker var billigast haha.

Jag är enbart snål, sparar till en kontantinsats så jag skyller på det :angel:

Ibland bara måste jag läsa vissa trådar på buke trots att jag blir så irriterad på dom. Och jag slutar inte efter första läsningen - jag fortsätter när det finns nya inlägg! Fast jag vill egentligen att tråden ska få ett bra slut så jag antar att det är därför jag fortsätter läsa.

Min nalle sen födseln hänger med men får nöja sig med att sitta som prydnad. Överallt jag bott så sitter han i eller i närheten av sovrummet på en pall eller på en byrå.

Jag tar alltid en ny tekopp hemma men på jobb använder jag samma tekopp under hela dagen utan att diska emellan.

När jag är nervös/stressad/orolig trycker jag gärna en nagel mot läppen eller in mot tummen så det domnar.

Jag lyssnar nästan jämnt på dokumentärpoddar när jag ska sova. Annars går det inte att somna :o

Jag måste prata tillbaka och vara artig med automatiska röster, som på självscanningen till exempel. Måste tacka innan jag går och ibland önska en trevlig dag. Detsamma gäller inklockningen på jobbet, där MÅSTE jag verkligen säga ett muntert "Thank you!" som svar annars är dagen jinxad och förstörd. Det har utan tvekan blivit en fix idé.

Jag brukar tävla med mig själv hur mycket jag får i rabatt på Ica när jag veckohandlar :D Blir det under 100 kr blir jag sjukt missnöjd :cautious: Matplaneringen anpassas helt efter reklambladet och det bunkras inför kommande veckor när det är bra priser. Hade vi haft fler butiker att välja emellan hade jag garanterat haft sten koll på vart saker var billigast haha.

Jag är enbart snål, sparar till en kontantinsats så jag skyller på det :angel:
Haha, härligt med någon mer som satsar på det här med att få till så låga priser som möjligt. Håller med om att rabatter är underbart. Jag bunkrar extremt ifall att något skulle vara slut när jag behöver det nästa gång. Det kan liksom handla om att köpa 11 flaskor sötningsmedel på en gång för att den sorten var slut i affären en gång och jag inte vill stå utan om det händer igen:nailbiting:. Bunkrar allt och alla tycker jag är galen.

MEN mitt rekord som gör att jag framstår som en crazy cat lady eller en sån i sådana där program som outsiders eller något är att jag på riktigt köpt på mig ca 70 eller troligtvis upp emot 80 !!!!:D paket av samma sorts te för att det står på hemsidan att produkten utgått men den finns på mitt ICA maxi och jag är livrädd att det ska ta slut eftersom det är det enda te jag gillar just nu.:angel: När jag flyttade fyllde jag två flyttkartonger med bara dom teförpackningarna plus att jag har ca 100 till paket av andra sorter, och påsar efter påsar av lösviktste, suck, ibland blir jag lite trött på mig själv. Sen vet alla om att jag dricker flera mugar te per dag så jag får alltid te i present så mitt förråd fylls bara på hela tiden. Väldigt snällt men är ganska trött på det nu.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 899
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag blir galen på mig själv och min kropp. Ingen här kan såklart ge ett utlåtande och det är inte det jag är ute efter heller, men ni...
Svar
10
· Visningar
1 888
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?