Konstiga saker ni bara behöver göra

Kliver alltid med höger foten på första trappsteget på trappor.
Måste lägga mig en stund på vänster sidan för att sedan rulla över till höger sidan för att kunna somna.
Små egenheter utan förklaring :D

Sköljer alltid glaset 3 gånger i vatten om jag står vid kranen och ska dricka. Häller jag upp ur bringare behövs det märkligt nog inte.

Måste alltid kolla att ytterdörrarna är låsta innan jag går och lägger mig även om jag VET att de är det.

Jag har skaffat mig en extremt irriterande tvångstanke som går ut på att jag måste titta på ett visst plagg i min garderob innan jag stänger. Faller min blick på något annat måste jag öppna igen och börja om. Sjukt enerverande.

Jag är en enmanscirkus utan spärrar enligt sambo, No Limits AB är mitt smeknamn.
Jag är rätt nyfiket lagd och vill gärna känna på saker. Har resulterat i viss nervositet hos honom med lite mer katastroftänk ex i Australien med allt giftigt och en mig som ska pilla på allt. Samma när han också automatiskt utbrast "Rör inte katten!!" på en annan resa då en raggig katt dök upp. Så jag är väl som ett barn där I guess. Även om jag inte hade rört katten.. ;)
När jag svänger in antingen mot hemmet eller stallet piper jag gärna hundens/hästens namn.
Jag gör också störda ljudeffekter vid vissa tillfällen.
Måste smörja in fötterna innan jag ska sova. Katastrof annars..

Jag måste ha minst fem gosedjur i sängen. Ju större ju bättre. Och en av dem måste ligga på min axel, liksom lutad mot min kind. Annars kan jag inte sova. Och täcket får inte gå högre upp än till magen..

Måste knacka två gånger på dörren innan jag låser upp den. Kallar det för "kattknackningen"

Bakgrunden är att jag hade en gammal katt med stela leder och väldigt lite muskler som varje gång jag kom hem såg ut som att han hade sprungit ett maraton. Eller om han inte hann fram innan jag kom in såg jätteledsen ut. Så knackningarna gav honom lite extra tid till att ta sig upp från sovstället och pallra sig fram till dörren innan jag kom. :love:
Den katten är borta sedan ett år men jag knackar fortfarande. Som en liten påminnelse om att han inte är glömd.

Åh :heart :love:

Jag får tvångstankar på kvällen, främst av ljudet från toaletten. Alltså ni vet efter man spolar så hör man hur den fyller på vatten sen är det ett litet klick-ljud när den är klar. Om jag är på väg i säng och det är mörkt kan jag få sådana tankar att jag måste vänta på mattan tills ljudet är borta, eller om jag hinner längre att jag måste hinna stänga draperiet/kliva i sängen/släcka lampan eller något. Skjuter liksom upp det tills jag vet att tiden börjar rinna ut. Tanken är alltid att hinner jag inte kommer något hemskt att hända typ.

Funderade ett tag på om jag borde oroa mig över det här beteendet men än så länge (under minst 10 år) har det inte förvärrats och sker verkligen endast innan läggdags så jag tror inte det är någon större fara. Irriterande är det i alla fall.

Jag måste vara gång jag duschat peta öronen med tops, det är ren njutning och om jag inte gör det känner jag mig äcklig och kan inte koncentrera mig på något annat. Jag kan stå där och peta fast det är rent bara för att det är så skönt.
Samma här, måste alltid ha tops efter dusch. Jag känner mig inte äcklig, men jag känner mig blöt i öronen annars. Undrar hur många tops man har gjort av med under åren... :D

Läser jag en bok kan jag inte sluta läsa och sätta bokmärke på första eller sista sidan i ett kapitel utan måste sluta mitt i.
Kan inte sova borta utan att öppna och stänga alla skåp och lådor en gång, behöver inte ens kolla vad som är i.

Jag kan inte punktmarkera när något är smutsigt hos mig, tycker jag köksgolvet är smutsigt måste jag städa hela lägenheten, inte bara golven utan allt. Kan inte städa utan min lista där jag skrivit ner alla moment för annars står jag där helt handfallen. Så lite smuts på köksgolvet leder till minst en och en halv timmes städning...

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 899
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag blir galen på mig själv och min kropp. Ingen här kan såklart ge ett utlåtande och det är inte det jag är ute efter heller, men ni...
Svar
10
· Visningar
1 888
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama