Humelibumlan
Trådstartare
Re: Korpulensensen hos hästägare är för låg!
Jag tycker att man som hästägare ska kunna slå på en tappsko och kunna med enkla medel ta ur söm och raspa hoven jämn i väntan på hovslagaren... Och här går åsikterna isär.. Men det jag skriver är ju min personliga åsikt!
man behöver ju inte överdrivaOm jag hade all tid i världen att praktiskt och teoretiskt kunna lära mig av kunniga hästmänniskor inom alla ovanstående kategorier skulle jag jättegärna göra det! Skulle gärna ta hästskötarexamen, bli hovslagare, veterinär, hästtandläkare, hästmassör osv. Men det finns vare sig tid eller pengar till det. För alla som jobbar med hästar kan jag anse att de har större "skyldighet" att kunna mer än gemene hästägare men för sistnämnda är hästeriet en hobby.
Man lär sig dessutom mest under resans gång och har man vett att ta hjälp från andra när det behövs kommer inte hästen att lida av det.
Problemet är att de flesta inte verkar vilja lära utan sätter sig nöjd med att hjälp finns att tillgå i akuta situationer...Som jag sa, man lär sig under resans gång? Då är det väl UTMÄRKT att ta hjälp av andra kunniga och det håller väl de flesta med om att man snappar upp saker av dem hela tiden coh sen måste man ju bedöma om man håller med dem eller ej.
Kan man inte hästens anatomi och fysiologi kan man ju egentligen ingenting? Det är ju HÄSTEN!Får jag fråga förresten varför du just satte upp dessa "kriterier" för hästägarskap? Som det som alla har fastnat på med tappsko, anatomi....?
Jag tycker att man som hästägare ska kunna slå på en tappsko och kunna med enkla medel ta ur söm och raspa hoven jämn i väntan på hovslagaren... Och här går åsikterna isär.. Men det jag skriver är ju min personliga åsikt!