Kollega eller vän?

Jag vill egentligen vara vänner, då jag knappt har några vänner, men det gör mig lite ledsen när den säger att vi bara ska va kollegor men ändå ringer utanför arbetstid. Är vi då vänner eller inte? Det är det jag inte riktigt förstår.
Går det ens att gå t ex från att ha varit vänner till att bara bli kollegor igen?
Fast jag tror att vanligtvis så slår man liksom inte fast hur relationen ser ut. I vilken situation har hen sagt att ni bara ska vara vänner? Hur kom det upp?

Jag vill egentligen vara vänner, då jag knappt har några vänner, men det gör mig lite ledsen när den säger att vi bara ska va kollegor men ändå ringer utanför arbetstid. Är vi då vänner eller inte? Det är det jag inte riktigt förstår.
Går det ens att gå t ex från att ha varit vänner till att bara bli kollegor igen?
Hur vill du ha det?
Det tycker jag är det viktiga och inte exakt om du kallar personen kollega eller vän

Hur vill du ha det?
Det tycker jag är det viktiga och inte exakt om du kallar personen kollega eller vän
Jo det är sant, tänkte mest höra hur andra resonerar och det verkar onekligen som det är vän om man ringer efter arbetstid och jag vill ju ha en vän, men hur ska man göra när kollegan anser att vi bara ska vara kollegor, men ändå ringer som en vän gör? Jag blir förvirrad.

Till skillnad från i kärleksrelationer, där många tycks ha ett behov av att definiera relationen, verkar det vara få som känner att de behöver göra detsamma med vänskapsreltioner.

Uppskattar DU att han ringer? Har DU trevligt i hans sällskap?

Men spelar det nån roll vad ni kallar er för? Om det är en trevlig relation ni har nu så gör det väl inget om hen kallar er kollegor och du tänker att det är en trevlig kompis?
Det är väl bra om man är på samma våglängd? Det brukar inte bli bra om man är på olika, vet jag av erfarenhet, man blir bara besviken då.

Det är väl bra om man är på samma våglängd? Det brukar inte bli bra om man är på olika, vet jag av erfarenhet, man blir bara besviken då.
Fast om ni har trevligt på jobbet (?) och det är trevligt när hen ringer (?) så är det väl bara att låta det rulla på?

Låter som problem? På vilket sätt då?

Du ger intryck av att vara ganska skör i relationer, du skapar en tråd för att den här personen ringer dig. Det gör att jag misstänker att du låter den här personen gå dig långt inunder skinnet redan på den här nivån (vad den nu är).

Personen det gäller har dels upplevt ett behov av att definiera er som kollegor, inte vänner, och dels ringt dig på fritiden för att snacka om allt möjligt. Rörigt och märkligt beteende!

Dålig kombo.

Hur går det med ditt eget mående, har du kollat upp möjligheterna till psykologkontakt?

Du ger intryck av att vara ganska skör i relationer, du skapar en tråd för att den här personen ringer dig. Det gör att jag misstänker att du låter den här personen gå dig långt inunder skinnet redan på den här nivån (vad den nu är).

Personen det gäller har dels upplevt ett behov av att definiera er som kollegor, inte vänner, och dels ringt dig på fritiden för att snacka om allt möjligt. Rörigt och märkligt beteende!

Dålig kombo.

Hur går det med ditt eget mående, har du kollat upp möjligheterna till psykologkontakt?
Nja, skapade inte tråden för att han ringer mig, mest för att jag undrade vad skillnaden var mellan vän och kollega. Vilket jag fått många bra svar på redan, vilket var delvis det jag hade varit inne på själv.

Fortfarande avvaktande, ska gå färdigt behandlingen hos kiropraktorn först, är bara någon gång kvar nu, så snart. :)

Som Monstermom skrev. Och det att han meddelar dig att ni inte ska vara vänner utan kollegor. Vem fan gör det? Låter jättekonstigt. Jag får uppfattningen att han vill styra hur ni har det och det för mig är en jättestor varningsklocka.
Hm, så har jag inte ens reflekterat över. Har förvisso inte så stora erfarenheter heller, men varningsklocka? Försöker förstå lite här hur ni tänker.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 121
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 767
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 798
Senast: starcraft
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 774
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar