TheRedLightning
Trådstartare
Ironi smileyn för mig är nog mer denna ->Jo jag ser den också som förvånad men den kan även tolkas som att "whaaat..som om jag inte visste det stuket" smiley. Allt kan tolkas olika i olika situationer.
Jag har för övrigt också funderat en del på det där med vänner, därför har jag gjort det enkelt för mig att kategorisera vännerna beroende på i vilka situationer jag pratar med dom. Stallvänner kallar jag ju tex inte mina vänner som jag pratar med om allt och umgås med överallt. Dom är bara riktigt bra vänner, bästa vänner helt enkelt, trygga pålitliga som jag kan få hjälp av oavsett.
Sen är det stallvännerna och dom skulle jag aldrig liksom få för mig att ringa för att fråga om dom ville gå ut och festa eller shoppa eller vad som helst. Stallvänner hör jag tex bara av när det gäller just hästar och stallet. Men vänner är dom. Men kontakten slutar utanför häst och stallprat ungefär.
Detsamma gäller allt. För mig är det så iallafall. Rätt vad det är så börjar man dock prata med någon lite mera, och tillslut i andra situationer än jobbet eller stallet. Då har man en vänskap som sträckt sig lite längre osv..rörigt men det är lite så jag tänker. Vänner är dom iallafall allihop.
I och för sig de enda kategorierna jag gjort har varit vänner och nära vänner.