koka soppa på en spik

Sv: koka soppa på en spik

Jag sålde en häst en gång som jag ansåg var "slut som travhäst". Han var åtta år då. Han skulle mest vara hobbyhäst inom ridning och körning. Men nya ägaren fortsatte och starta. Han gick i princip ingenting - tjänade 2000 kronor lite här och där första året. Sist jag såg honom var för ett par år sedan i ett montélopp. Hästen såg riktigt less ut då. Ändå fortsatte man att starta honom ända tills han föll för åldesstrecket 12 år. Bara nollor sista åren - han startade bara i P21 och P22-lopp till slut. Inte en spänn inkört.

Nästa gång jag säljer en häst som jag inte tycker har mer på en bana att göra för att den har ledsnat (om jag inte väljer slakt i stället - då vet man var de hamnar i alla fall) kommer jag att sätta permanent startförbud på den.

Sv: koka soppa på en spik

Jag sålde en häst en gång som jag ansåg var "slut som travhäst". Han var åtta år då. Han skulle mest vara hobbyhäst inom ridning och körning. Men nya ägaren fortsatte och starta. Han gick i princip ingenting - tjänade 2000 kronor lite här och där första året. Sist jag såg honom var för ett par år sedan i ett montélopp. Hästen såg riktigt less ut då. Ändå fortsatte man att starta honom ända tills han föll för åldesstrecket 12 år. Bara nollor sista åren - han startade bara i P21 och P22-lopp till slut. Inte en spänn inkört.

Nästa gång jag säljer en häst som jag inte tycker har mer på en bana att göra för att den har ledsnat (om jag inte väljer slakt i stället - då vet man var de hamnar i alla fall) kommer jag att sätta permanent startförbud på den.

Du fick lära dig den läxan den hårda vägen :( Synd om hästen bara :cry:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
36 37 38
Svar
746
· Visningar
34 277
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka