Vad för litet glädjeämne har du haft i livet idag?

Att jag haft en välbehövlig ledig dag då jag nästan inte gjort någonting, förutom att handla maten till jul så jag slipper stressa med det närmare julafton.

Jag har haft det väldigt struligt med min anställning under det senaste året, bytt chef 3ggr på ett år och det har varit allmänt kaosigt, och jag har sedan mars fått mindre lön än jag ska ha (jättelång historia). Nu har min senaste chef tagit tag i detta och rättat både anställningen och lönen - OCH jag får dessutom den förlorade lönen retroaktivt. Det trodde jag faktiskt inte att jag skulle få, så lönespecen jag fick syn på nu var en väldigt glad överraskning 🥳

Jag ska rida ut för första gången på evigheter. Hästen har varit skadad sen juni och friskförklarades i september. Har tömkört hela oktober och har harvat runt i ridhus sen sista veckan i oktober. Nu har kusen fått på sig skor så nu ska vi ut i skogen igen. Ska bli så skönt att äntligen kunna variera sig lite. Ridhus är dödens tråkigt i längden. Dessutom blir det lättare att bygga kondition

Jag blir så glad när jag ser julsängkläderna från Hemtex... visserligen inte matchade (särbon vägrar percale och jag undviker gärna satin :D):

Mitt i percale, Foxy:
211593210168_1.jpg

Och hans, Peekaboo (jag har gardinerna i det mönstret i salongen):
210227210400_2.jpg

En kollega erbjöd sig att ta min sista timme på jobbet idag. Förvisso förlorade jag pengar på det, men det var guld värt att kunna cykla hem tidigt för jösses så trött jag var. Och väl hemma fanns det en saffransbulle väntande på mig, och sambon anstränger sig lite extra för att underlätta alla kvällsbestyr för mig eftersom han märker hur trött jag är :heart:

Skrev precis ut två brev på min nya skrivare.
Den fungerade! Får köpa en Triss, haha!
Lyckades med att placera texten så den inte hamnade på motiven (brevpapper med motiv på framsidan).

Det blåser inte! Och är plusgrader! Hästarna kan äta höet ute i hagen utan att behöva jaga hötussarna. Och jag kunde mocka ut boxarna utan att få hela lasset i ansiktet när jag gick mot gödselstacken som då är motvind i vanliga fall, men ingen blåst idag. Allt blir enklare 😊

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 404
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 048
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
2 052
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar