Vad för litet glädjeämne har du haft i livet idag?

En anständig gåupp-tid idag och känslan av att äntligen få vakna någorlunda utvilad, tack vare tidsomställningen.

Efter att ha varit trött så det nästan flimrat för ögonen de senaste veckorna pga intensiv jobbperiod med långa jobbdagar, brutaltidiga morgnar OCH halverad helgledighet pga jourpass igår. Och så detta vidriga morgonmörker som ytterligare käftsmäll.

Men nu är morgnarna mer hanterbara i nästan en månad framåt, med åtminstone några dagar och veckor där gryningsljuset hjälper till att komma ur sängen och komma igång med dagen. Och sedan är det bara att bita ihop och överleva december till mitten på februari när ljuset börjar komma tillbaka.

På Ekot nu vid 06 använde de Kolmården som referens för att beskriva hur stor en yta var, istället för den klassiska fotbollsplanen. Vet fortfarande inte hur stort något av det är, men roligt var det och kul att inte alltid tjata om sportboll!
Idag, på fortsättning av samma tema som igår, säger reportern "motsvarande 22 stadsparker". Hon vägrar verkligen fotbollsplaner 😅🤣

IMG_1372.webp

Den lilla förankringen som gör att partytältet inte blåst iväg

Fick på vinterhjulen idag efter 3 v tjatande på däckhotellet som tappat bort mina däck 🥳 Imorgon ska första snön komma, så det blev lite panik och först efter att ha hotat med att flytta in på verkstan, blev det fart på dom.
Så. Jäkla. Skönt!
Han frågade lite försiktigt om jag ville lägga in sommarhjulen på hotell, men nejtack. De får bo på logen över vintern, får se om jag hittar nått annat hotell i vår.

Dessutom fick jag de arbetstider jag ville på jobbet från mitten på december, inga mer delade eller ens sena eftermiddagar då!

Hade jag druckit alkohol hade jag köpt en flaska champagne 🥳🥂

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 231
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 566
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 959
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
2 037
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar