koka soppa på en spik

Sv: koka soppa på en spik

Ja, det är förjävligt....Nu ska vi själva betala advokater o allt om vi vill dra det vidare...men vem fan vill det?

Ja, det är förjävligt....Nu ska vi själva betala advokater o allt om vi vill dra det vidare...men vem fan vill det?

Du har väl betalt som privatperson, antar jag? Har du en hemförsäkring så kan du troligen få hjälp med kostnaderna genom rättsskyddsdelen på försäkringen. Frågan är om det är mödan värt, men det kan jag såklart inte uttala mig om så här.

Klippt från unt.se angående det "fantastiska" Julmyra

Stall byggdes svart - höga straffavgifter
En fastighetsägare i hästbyn har byggt ett privat stall utan att först ha skaffat bygglov.
När en kommunal tjänsteman i somras upptäckte svartbygget var grundplattan på cirka 400 kvadratmeter redan lagd.
Bygget stoppades men det struntade fastighetsägaren i och byggde stallet klart. Det skulle han inte ha gjort.
Han tvingas nu att betala en straffavgift till kommunen som motsvarar fyra bygglovsavgifter, cirka 30 000 kronor.
Dessutom blir han sannolikt åtalad eftersom överträdelsen bedöms som grov. Döms fastighetsägaren kan det bli fråga om böter på 500 kronor per kvadratmeter, det vill säga ytterligare 200 000 kronor.

När ärendet i tisdags behandlades i miljö- och byggnämnden hade fastighetsägaren ansökt om bygglov och troligen kommer det att ställas ut i efterhand.
- Vi får hoppas att andra tar varning, säger nämndens ordförande Olof Nilsson (s) i Kerstinbo.
Just Julmyraprojektet har för övrigt varit föremål för länsstyrelsens särskilda granskning. Kommunen ville underlätta för byggenskapen där att komma i gång och släppte loss den utan att det fanns någon detaljplan. Framför allt, visade det sig, var inte miljöfrågorna lösta. I byn kommer många hästar att beta och det finns risk för att vattendrag förorenas av djurens spillning.

Länsstyrelsen beslutade därför att överpröva alla bygglov i Julmyra.
- Numera är miljöfrågorna lösta. Det finns ett avtal med en entreprenör som skall sköta gödselhanteringen. Man kommer också att mocka i hagarna, säger Olof Nilsson.
Men länsstyrelsen i Uppsala kommer ändå att överpröva "vissa delar" i de framtida enskilda byggloven i Julmyra.

Men Martha,handlade du :(?
Det var dyra lärpengar för att få veta att man aldrig ska göra affärer med människor som saknar heder.

Ja, fast jag hade bestämt redan innan att jag inte skulle flytta dit, så jag sålde min bostadsrätt, men det krånglade redan då lite så vi skrev att jag skulle vänta med mina pengar tills 31/12 ( skulle flyttat in 23/8 förra året) Men den som köpte den fick ju heller inte flytta in då huset aldrig byggdes...:crazy:
Sen gick dom i konkurs, Men nu får jag NYA jävla fucking erbjudanden att få köpa en fantastisk bostadsrätt på Julmyra...hur dumma i huvudet får folk bli egentligen???

Idg har jag varit tii Sven Lindblom med min "sopphäst" :p
För det först tyckte han OM henne, han gillade både pappan och exteriören :bow:
Sen hittade han felet direkt det ska sitta i vänster BOG...( det som jag sgt hela tiden) så hon blev behnlad i bogen, i vä frams gaffelbandsfäste, vä armbåge, bägge bakknäna, ryggen och höger armbåge.
Det är bara att köra nu sa han och jag tror inte du behöver komma tillbaka.:banana::banana:

Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas det håller.:bump::bump:

Aha :D
Men jag har bara kört henne en gång o ridit en gång...et var inte så kul så nu hoppas jag att han vred om så vi kommer in på turbomotorn igen :bump:

När skrevs detta i UNT?

And by the way Martha, Svenne rules!

Tur att man har nära!

Ursäkta kapningen..

Var för första gången nånsin hos Svenne i måndags, kallade min kuse för "räser" och flygmaskin...:laugh: Det var en kul upplevelse att vara där och se vad han gör. Många har sagt, -Åk till Svenne!!
Han hittade lite i båda bakknäna, inte alls farligt, behandlade och sa: bara att köra!!!
Vi körde, han gick riktigt hyfsat, lite strul i värmingen bara inget större, gick 15,5 i loppet och blev 3:a.

Står nu med trasig häst, vänster fram står han inte på, får troligt svar imorgon om det är gaffelband, kota eller vad det nu är.. :cry::cry: Är så ledsen :cry:

Ska ringa Svenne igen på måndag för en ny tid, känns som att jag behöver åka dit igen...I alla fall höra vad han säger om honom..

Senast ändrad av en moderator:

Vad behandlade ni med? Vad kan man behandla med så tätt inpå start?

Tråkigt att höra att han är trasig nu. :(

Hur går det för våra sopphästar ?

Min har det varit lite strul med men inte så farligt, det är kontroll som är viktigast nu :D

Hur går det för våra sopphästar ?

Min har det varit lite strul med men inte så farligt, det är kontroll som är viktigast nu :D

Ja får la dra mig in här jag med då med min tuss hon ligger ju på dom pengarna och värre häst till o va envis får man nog leta efter:confused: hon häll springa in till hingstarna igår. Inställningsvis är hon helt förändrad nu vill hon minsan springa:love: men nu så är det hennes franska:mad: action som sätter stop för henne. Dags att sätta på massvis med grejer på benen:D så får vi se.

Ja min har stammen, skallen, kapaciteten och viljan...men det är just viljan som krånglar....hon vill så jäkla mycket så det är svårt att kontrollera henne, hon är både het och inte. Fort hon ser ett upplopp eller en backe blir hon skogstokig :rofl: SKA VI SPUUURTA NUUU ?????

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.4599402

...och tyvärr måste jag säga när det gäller din "tuss" så tillhör hon nog sorten som inte kommer att funka. Jag kan låtsas att jag har fel och jag kan hoppas jag har fel men det du berättar låter inte alls bra, Hon är precis som helsystern till min.

Senast ändrad:

...och tyvärr måste jag säga när det gäller din "tuss" så tillhör hon nog sorten som inte kommer att funka. Jag kan låtsas att jag har fel och jag kan hoppas jag har fel men det du berättar låter inte alls bra, Hon är precis som helsystern till min.

Tyvärr tror jag det med :( men men det är faktiskt bara hästar och levande djur vi kan inte lyckas med alla :cry:

köper nån trotjänarherre som tjänat rätt mycket pengar men som bara har egg i raden och står hos en stor tränare med "fabriksträning" som lessnat på livet.

tar hem han och slänger han i en hage men mycket gräs och roliga kompisar. sen latja runt lite och ha roligt och förhoppningsvis börjar han tycka livet är askul och börjar tjäna pengar

:angel:

en jäkla chansning mellan less på livet och avläggare - men chansen för ett roligt travår finns.. :D

Håller helt med dig vi köpte en travare som ridhäst har tjänat 350.00 innan han sluta. köpte honom för ca 4 mån sedan. dem säger att han inte vill längre och har ont när han springer men han ska få gå i hagen och bara ha kul ett tag så ska vi försöka igen sen =) mest på skoj då och för att ja ska få köra lite lopp =)
Men ja tror allt på det att köp en häst som stått på banan och flytta den till ett stall i skogen med stora hagar, så kommer det bli en helt annan häst.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
36 37 38
Svar
746
· Visningar
34 277
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka